Discovery Communications rozbudowuje międzynarodowy zespół digital

Discovery Communications wzmacnia swoje struktury digital, aby jeszcze lepiej odpowiadać na nieustanne zmiany zachodzące w przestrzeni cyfrowej.Francis Keeling, jeden z czołowych osób w branży muzyki cyfrowej, dołącza do zespołu Discovery jako Senior Vice President, International Digital.

Obecnie zarządzający północnoazjatyckim oddziałem Discovery Jay Trinidad poszerza zakres swoich obowiązków, przyjmując rolęManaging Director, Digital Ventures, a Eugene Huang obejmuje stanowiskoSenior Vice President, Product and Technology. Wszystkie trzy osoby podlegają bezpośrednio Michaelowi Langowi, szefowi International Development & Digital.

Zadaniem Keelinga jako SVP International Digitalbędzie poszukiwanie nowych możliwości współpracy i rozwoju biznesu, tak aby treści sygnowane marką Discovery były dostępne na wszystkich platformach.Oznacza to aktywny udział w rozwijaniu projektów OTT, włączając w to niedawno ogłoszone partnerstwo zniemieckim ProSieben. Do zadań Keelinga należeć będzie także opracowywanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów cyfrowychna bazie różnego rodzaju kontentu, które będą odpowiadać na potrzeby fanów Discovery.Swoimi projektami będzie on zarządzał zLondynu.

Do tej pory Keeling zajmował stanowisko Global Head of Licensingw Spotify, gdzie sformułowałi wdrożył nową strategię licencjonowania. Przed Spotify Keeling spędził dziesięć lat w Universal Music Group, największej na świecie wytwórni płytowej, gdzie jako Global Head of Digital nadzorował zmianę ukierunkowania firmy ze sprzedaży fizycznych płyt na nowe formaty cyfrowe, w tym cyfrowe pobieranie muzyki, streaming i subskrypcje.

„Francis jest wybitnym specjalistą w obszarze digital, przyczynił się do wielkiej transformacji na rynku muzycznym, kiedy to standardowy model biznesowy tej branży musiał zmierzyć się z gwałtownymizmianami technologicznymi.  Przychodzi do nas ze Spotify – firmy, do której mamy ogromny szacunek. Cieszymy się, że będziemy mogli skorzystać z jego doświadczenia i cennych insightów konsumenckich,, któreprzyniesie ze sobą Francis.” – podkreśla Michael Lang.

Natomiast obowiązki JayaTrinidadapolegać będą przede wszystkim na budowaniu  zasięgu marek i rozrywkiDiscovery wobszaracho największym potencjale rozwojowym. Trinidad spędził 10 lat w Google jako jeden z pierwszych pracowników firmy. Zajmował się m.in. reklamą, badaniami, strategią,  i rozwojemproduktów, w tym przeglądarką Chrome, aby ostatecznie zostać Head of Consumer Marketing w regionie Azji i Pacyfiku.  W swojej nowej roli, Jay będzie raportować Arthura Bastingsa, President&ManagingDirectora, Discovery Networks Asia-Pacific.

Ponadto, Eugene Huang dołączył do Discovery jako nowy SVP Product and Technology, po to, aby rozwijaćglobalneprodukty i usługi na wielu platformach. Huang dołącza do firmypo zakończeniu współpracy z American Express, gdzie zajmował stanowisko VP Strategy and Planning, opracowując innowacyjne systemy płatności i e-commerce. Zanim jednak zaczął pracować w American Express, Huang zajmował kilka wyższych stanowisk rządowych, był m.in. White House Fellowza kadencji prezydenta George'a W. Busha, pracował w Urzędzie Ochrony Praw Konsumentów dla amerykańskiego Ministerstwa Skarbu za administracji prezydenta Baracka Obamy. Zajmował również stanowisko Secretary of Technology stanu Virginia (za czasów rządów gubernatora Marka Warnera). Wspólnie z Keelingiem będzie pracował w Londynie.

„Doświadczenie, którewnosiEugene, będzie niezwykle cenne przy naszych, europejskichprojektach z obszaru OTT. Współpracując z działami digital i kreacji na poziomie lokalnym, nowy zespół pomoże dynamicznie rozwijaćcentralną strategię cyfrową. Nawiązanie współpracy ze światowej klasy profesjonalistami, takimi jak Francis, Jay i Eugene mówi wiele zarówno o naszych ambicjach, jak i o możliwościach, które otwierają się dla kontentu Discovery i naszych marek  kontekście oferty digital” – zauważa Mike Lang, President, International Development & Digital w Discovery.

W ostatnim roku Discovery znacząco zwiększyło swoją międzynarodową aktywność w kontekścieprzestrzeni digital, począwszyod nawiązania strategicznej współpracy z BAMTech Europe, dwucyfrowego wzrostu liczby abonentów serwisu streamingowego Eurosport Player, aż po nowo nawiązaną współpracę z ProSieben w Niemczech i wprowadzenie kanałów Discovery oraz Eurosport do oferty Amazon w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz