Internet & Gry - Reklama

Gazeta.pl rozpoczyna cykl redakcyjny #ekośledztwa

Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Na jej łamach regularnie publikowane są eksperckie materiały oraz wypowiedzi naukowców zajmujących się klimatem. Już w najbliższy poniedziałek, 22 listopada br. redakcja portalu rozpocznie publikację cyklu tekstów pod hasłem #ekośledztwa, który ma za zadanie obnażenie kłamstw i nadużyć związanych z szeroko pojętą ekologią.

 

W ramach nowego cyklu redakcyjnego dziennikarze Gazeta.pl będą publikować treści obnażające nieprawdziwe informacje na temat ekologii i klimatu. Materiały pod hasłem #ekośledztwa ujawnią niewygodne fakty, kłamstwa i nieczyste interesy m.in. polityków i korporacji.

Pierwszy z tekstów nowego cyklu będzie poświęcony brudnej grze wokół ekogroszku. Świat odchodzi od węgla. Najpóźniej do 2049 r. przestanie się go w Polsce wydobywać. Mimo że rządzący zawarli z górnikami porozumienie społeczne, jest ono zagrożone. W Gazeta.pl ujawnione zostaną kulisy sporu, który od tygodni angażuje ministrów, branżę węglową i ekologów. W portalu będzie można przeczytać m.in. rozmowę z naukowcem, który przeprowadził bezprecedensowe badanie, z którego wynika, że w warunkach domowych emisja szkodliwych substancji może być kilkudziesięciokrotnie większa niż zapewniają producenci węgla i kotłów.

–  Chcemy, aby cykl #ekośledztwa był naszym wkładem w walkę z kryzysem klimatycznymmówi Patryk Strzałkowski, redaktor naczelny Zielona.Gazeta.pl. – Wierzymy, że ta walka nie jest jeszcze przegrana, ale kluczowa jest edukacja i rzetelne informowanie o problemie. Publikowane przez nas materiały będą obnażać kłamstwa związane z ekologią.

Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako jedyny portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział dedykowany środowisku, dzięki czemu jej czytelnicy i czytelniczki zyskują jeszcze więcej opartych na wiedzy naukowej treści z zakresu klimatu i środowiska. Dodatkowo, wiosną 2021 roku Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’, ‘Die Tageszeitung’. Celem tej organizacji jest edukacja oraz tworzenie „bardziej świadomych historii o klimacie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *