MediaPolecaneTVN Discovery Polska

Grupa TVN i HBO Max Polska rozpoczynają obchody Pride Month

Grupa TVN i HBO Max Polska dołączają do globalnych obchodów miesiąca dumy w Warner Bros. Discovery. Lider rynku medialnego w Polsce zainicjował Pride Month podpisaniem Karty Różnorodności i dołączył do inicjatywy Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Nawiązana współpraca oraz podpisanie dokumentu jest elementem realizacji polityki Diversity, Equity & Inclusion w firmie oraz zobowiązaniem do dalszego budowania w organizacji kultury otwartości i akceptacji odmienności. Ponadto z okazji obchodów miesiąca dumy Grupa TVN przygotowała szereg wydarzeń wewnętrznych dla swoich pracowników oraz propozycji programowych dla widzów – m.in. kolekcje i premiery filmów i seriali związanych ze społecznością LGBTQ+ na Playerze, HBO Max oraz TVN24 GO.

 

Miesiąc dumy społeczności LGBTQ+ obchodzony jest w czerwcu na całym świecie od kilkudziesięciu już lat. Solidarność z osobami nieheteronormatywnymi manifestuje także globalnie Warner Bros. Discovery – właściciel Grupy TVN. Organizacja od lat – m.in. przez realizację strategii Diversity, Equity & Inclusion – ale także dzięki swoim produkcjom zwiększa reprezentację społeczności LGBTQ+ w lokalnych mediach i międzynarodowych produkcjach. Dzięki podejmowanym działaniom wewnętrznym i zewnętrznym Grupa TVN zwiększa świadomość społeczną problemów środowisk osób nieheteronormatywnych, wzmacnia postawy wsparcia tych mniejszości oraz pomaga promować wartości akceptacji i szacunku dla różnorodności.

CONTENT LGBTQ+ NA SERWISACH GRUPY

Przez cały czerwiec w Playerze będzie dostępna wyjątkowa kolekcja o nazwie „Miesiąc Równości”. W jej ramach w użytkownicy będą mogli zobaczyć „tęczowe” produkcje. Na początek dwie propozycje pod marką Player Original – premierowy 4 sezon pierwszego polskiego serialu LGBTQ+ „Kontrola” oraz reality show „Prince Charming”. Uzupełniają je program-reportaż autorstwa reporterów TVN24 „Wszystko o moim dziecku” oraz dokumenty pod marką discovery+ originals: „Ból i blask: queerowe legendy”, „Ból i blask: listy z queerowego podziemia”, „Lesbijki uczą miłości”, „Queerowe historie świata”, „Nastoletnie drag queens” i „Queerowe rewolucje”. Kolekcję zamyka produkcja z biblioteki Planet+ „LGBT. Historia pewnej batalii”.

Subskrybenci TVN24 GO mogą skorzystać z propozycji sekcji „Miesiąc dumy”, w której znajdą się zarówno premiery, jak i pozycje z biblioteki materiałów dotyczące osób LGBTQ+. Materiały te będą też częścią tęczowego Magazynu w portalu tvn24.pl. Wśród premier znajdują się takie tytuły jak: reportaż Dominiki Ziółkowskiej „Życie w dragu”, opowiadający historię pięciu osób, których pasją jest bycie drag queen, #BezKitu – odcinek politycznego talk-show Radomira Wita poświęcony m.in. prawom osób LGBTQ+ w Polsce, nowy reportaż Piotra Jaconia “Wszystko o moim życiu” oraz nowe odcinki podcastu Tomasza-Marcina Wrony „Nowy lepszy świat” na temat kwestii związanych z osobami nienormatywnymi. Pozycje z biblioteki TVN24 GO dostępne w specjalnej sekcji „Miesiąc Dumy” to m.in. reportaż Piotra Jaconia o transpłciowych dzieciach i ich rodzicach – „Wszystko o moim dziecku” i jego rozmowy w cyklu „Bez polityki” z osobami LGBTQ+, reportaże Dominiki Ziółkowskiej o związku i życiu dwóch lekarzy – Macieja Sochy i Mateusza Wartęgi, a także dokument Pauli Przetakowskiej, którego bohaterem jest Ryszard Kisiel, zatrzymany podczas akcji „Hiacynt”, polegającej na zbieraniu materiałów o polskim środowisku LGBTQ+, w wyniku której osobom homoseksualnym w Polsce założono 11 tysięcy teczek inwigilacji.

Oferta programowa HBO Max zawiera szereg propozycji dotykających tematu społeczności LGBTQ+. W czerwcu w związku z Pride Month na platformie pojawi się specjalna sekcja LGBTQ+, w której widzowie znajdą takie filmy i seriale, jak „We’re Here”, „Bo to grzech”, „Nasza bandera znaczy śmierć”, „Euforia, „Legendy voguingu”, „Spojrzenia”, „Nuklearna rodzina”, „Hacks”, „Ktoś, gdzieś”, „I tak po prostu…”, „Sześć stóp pod ziemią”, „Biały lotos”, „Życie seksualne studentek”, „Pokolenie”, „Plotkara” (2021), „A Black Lady Sketch Show”, „Gentleman Jack”, „Betty”, „Mogę cię zniszczyć”, „Słowo na L: Generacja Q”, „Amonit”, „Rozmowy z przyjaciółmi” oraz „Obsesja Eve”. Sekcji będzie towarzyszył dedykowany spot promocyjny.

LIDER RYNKU MEDIALNEGO W POLSCE DZIAŁA NA RZECZ INKLUZYWNEGO ŚRODOWISKA PRACY

Z okazji miesiąca dumy Grupa TVN przygotowała dla swojego zespołu wewnętrzne pokazy filmów o tematyce LGBTQ+ – m.in. nowego sezonu Kontroli, najnowszego odsłony reportażu Piotra Jaconia, dokumentu Dominiki Ziółkowskiej o polskiej scenie drag queen, a także programów z biblioteki Discovery+. Ponadto pracownicy będą mogli uczestniczyć w interesujących dyskusjach i inspirujących spotkaniach – m.in. w wykładzie na temat języka inkluzywnego czy w panelu dyskusyjnym poświęconym tworzeniu inkluzyjnej i bezpiecznej przestrzeni dla osób ze społeczności LGBTQ+ w firmie.

Ponadto już 14 czerwca premierę będzie mieć publikacja „TRANSformacja. Dobre praktyki włączające w miejscu pracy”, której partnerem jest Grupa TVN. To pierwszy w Polsce praktyczny przewodnik dla firm i organizacji, dogłębnie opisujący jak sprawić, by miejsce pracy stało się bezpieczne i przyjazne dla osób transpłciowych, w tym niebinarnych. Publikacja dostarcza praktycznych informacji, które zostały usystematyzowane w trzech częściach: wiedzy o transpłciowości i niebinarności, języku i praktykach inkluzywnych oraz roli pracodawców i pracodawczyń w budowaniu włączających miejsc pracy. Nad publikacją wolontaryjnie pracowały osoby sojusznicze, osoby praktykujące DEI, osoby z działów HR, osoby transpłciowe i niebinarne oraz praktycy i praktyczki z wielu organizacji, m.in. Grupy TVN. Konferencję premierową poprowadzi Piotr Jacoń – dziennikarz TVN24 oraz autor książki „My, trans”.

Rozpoczęcie współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest zwieńczeniem podejmowanych przez Grupę TVN działań związanych z zapewnieniem różnorodnego i inkluzywnego środowiska pracy, a zarazem potwierdzeniem priorytetowego znaczenia wewnętrznej inicjatywy o nazwie MOSAIC. Projekt uruchomiono w 2020 roku z myślą o integracji i wyrównaniu szans mniejszości w kluczowych obszarach biznesu. W ramach MOSAIC zainicjowano m.in. szkolenia w zakresie nieświadomych uprzedzeń (unconscious bias), różnorodności treści, różnorodności dostawców, wpływu społecznego oraz niewykluczającej rekrutacji.

„Dołączenie do grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności jest dla nas ważnym zobowiązaniem. Jesteśmy dumni z działań, które już zrealizowaliśmy, ale jednocześnie z przyjemnością obligujemy się do podejmowania kolejnych kroków na rzecz rozwoju Diversity, Equity & Inclusion w naszej firmie. Różnorodność jest wpisana w DNA spółki – widać to w naszych produkcjach, wśród bohaterów naszych programów, w naszym otoczeniu biznesowym i biurach. Niezależnie od przekonań, płci, wieku, koloru skóry czy wyznania w centrum naszych działań jest człowiek. Różnorodność to wartość, bez której nie jesteśmy w stanie funkcjonować – to ona buduje sukces naszej spółki, sprawia, że podejmujemy lepsze, optymalne decyzje i jesteśmy skuteczniejsi. Wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu będziemy mogli teraz dzielić się swoimi doświadczeniami na tym polu, a także pracować nad Kodeksem Dobrych Praktyk. Mamy nadzieję, że stanie się on inspiracją dla kolejnych firm w Polsce” – podkreśla Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w Grupie TVN.

„Podpisanie Karty Różnorodności przez największego nadawcę w kraju ma ogromne znaczenie dla wzmocnienia dialogu na temat różnorodności w Polsce, a jest to temat, który dotyczy nas wszystkich. Cieszymy się, że TVN Warner Bros. Discovery uznaje różnorodność za wartość kluczową dla swojego rozwoju. Włączenie się TVN w procesy wyznaczenia trendów w polityce równych szans i inkluzywności może być nie tylko zachętą dla innych pracodawców, ale i mieć ogromny wpływ na kształtowanie jakości dyskursu publicznego w kraju w tych ważnych zagadnieniach” – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W Grupie TVN działa dedykowana tematyce różnorodności grupa pracownicza „Diversity & Pride”. Jej misją jest zapewnienie reprezentacji i działanie na rzecz społeczności LGBTQiA+, osób z niepełnosprawnościami, osób zagrożonych wykluczeniem ze względu na przekonania religijne czy pochodzenie etniczne oraz wszystkich, którzy mogą doświadczać wykluczenia z jakiegokolwiek innego powodu. Działalność grupy sprzyja budowaniu zaangażowanego i bezpiecznego miejsca pracy – dokładnie takiego, jakiego oczekują dziś pracownicy i współpracownicy.

TVN to czołowy nadawca telewizyjny w Polsce, należący do wiodącego globalnego koncernu mediowego Warner Bros. Discovery. Zespół nadawcy liczy 4500 profesjonalistów i najlepszych ekspertów w swoim fachu, pracujących w różnorodnych obszarach, takich jak: program i produkcja, programy informacyjne, sprzedaż i marketing, technologia i technika czy finanse. Grupa prowadzi działania w 13 oddziałach i hubach produkcyjnych w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu czy Łodzi. Lider rynku medialnego w Polsce od lat angażuje się w działania mające na celu promowanie prowadzenie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Grupę TVN podejmuje także inicjatywy związane z zapewnieniem różnorodnego i inkluzywnego środowiska pracy. W 2020 firma roku uruchomiła globalną inicjatywę o nazwie MOSAIC z myślą o integracji i wyrównaniu szans mniejszości w kluczowych obszarach biznesu. W ramach programu zainicjowano m.in. szkolenia w zakresie nieświadomych uprzedzeń, różnorodności treści i dostawców, wpływu społecznego oraz niewykluczającej rekrutacji. Grupa TVN inwestuje w rozwój swoich pracowników – ich nowe umiejętności i kompetencje – m.in. oferując szkolenia w formułach stacjonarnych i online. Pracownicy firmy mogą także korzystać z pomocy finansowej, dofinansowania do kursów zawodowych, opieki nad rodziną, a także brać udział w zajęciach poprawiających kondycję fizyczną i psychiczną.

Więcej informacji o Grupie TVN na stronie: www.tvn.pl

Warner Bros. Discovery to wiodący podmiot na globalnym rynku mediów i rozrywki, który oferuje widzom zróżnicowane i najpełniejsze portfolio treści dostępnych w kinach, telewizji i na platformach streamingowych. Spółka dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach. Warner Bros. Discovery informuje, inspiruje i dostarcza rozrywki publiczności na całym świecie dzięki swoim kultowym markom i produktom, w tym: Discovery Channel, Discovery +, CNN, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Pictures, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies i in. Warner Bros. Discovery notowana jest na amerykańskiej giełdzie NASDAQ pod nazwą WBD.

Więcej informacji o Warner Bros. Discovery można znaleźć na stronie: www.wbd.com.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu to stowarzyszenie działające na polskim rynku nieprzerwanie od 2002 roku. Jego głównym celem jest działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz współpraca z firmami, które w swoich inicjatywach aktywnie podejmują tematy dot. różnorodności.

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa pod patronatem Komisji Europejskiej, stanowiąca zobowiązanie firm do wprowadzenia zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności. Podpisanie karty wyraża gotowość firmy do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. Koordynowana w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu międzynarodowa inicjatywa świętuje w tym roku 10. rocznicę funkcjonowania. Organizacje decydujące się na implementację tego narzędzia działają na rzecz spójności i równości społecznej. Obecnie Karta realizowana jest m.in. w takich krajach Unii Europejskiej jak: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *