MediaTVN Discovery PolskaZapowiedzi TV

Grupa TVN inicjuje obchody Tygodnia Ziemi – od adopcji pszczół po sadzenie drzew

TVN podejmuje nowe działania na rzecz klimatu. W ramach obchodów Tygodnia Ziemi (22-29 kwietnia) Grupa inauguruje wiele inicjatyw, mających na celu m.in. rozwój świadomości pracowników w zakresie ekologii. Wśród podjętych przez TVN działań są m.in. sadzenie drzew, adopcja pszczół i instalacja uli na dachach głównego budynku firmy w Warszawie, a także bogata oferta wewnętrznych webinarów, na przykład o tematyce zero waste.

 

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi – mając jednak na uwadze, jak wiele wciąż jest do zrobienia w kwestii edukacji ekologicznej, TVN postanowił wydłużyć obchody do całego tygodnia. Ekologiczność jest dla firmy ważnym aspektem społecznej odpowiedzialności biznesu – projekt ma charakter długookresowy.

„Od lat w strukturze globalnej Grupy działa inicjatywa pracownicza „GreenD”. W ramach jej lokalnej, polskiej odsłony zaangażowani są pracownicy aktywnie działający na rzecz budowania świadomości dotyczącej środowiska naturalnego, klimatu i ochrony przyrody – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Jesteśmy częścią społeczności, w których żyjemy i pracujemy – dlatego angażujemy się w inicjatywy na rzecz dobra wspólnego i z tego samego powodu czujemy się zobowiązani, by dbać o nasze otoczenie. W TVN wiemy, że postępująca degradacja środowiska naturalnego to problem, który dotyczy nas wszystkich. Ziemia jest naszym wspólnym domem, więc przyłączamy się do działań ekologicznych, bo tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie poprawić sytuację naszej planety”podkreśla Rafał Mikołajczyk, dyrektor ds. komunikacji wewnętrznej i CSR w TVN.

Jednym z działań prośrodowiskowych grupy jest sadzenie drzew. We współpracy z akcją Posadzimy.pl firma tylko w tym roku zasadziła 2100 drzew w Polsce, czyli około 2331 m² lasu. Krakowski oddział Grupy już 25 kwietnia 2022 roku, w ramach obchodów Tygodnia Ziemi, zasadzi kolejne rośliny.

Ponadto na dachu budynku TVN na ulicy Wiertniczej 166 w Warszawie – głównej siedziby firmy – zainstalowano 4 ule, w których na wysokości 16,5 metrów nad ziemią zamieszkało łącznie 80 tys. pszczół. Eksperci szacują, że w szczycie sezonu – od maja do lipca – ich liczba może wzrosnąć do nawet 240 tys. Owady będą zapylać rośliny w promieniu 3 km od lokalizacji uli. Grupa przystąpiła do programu Bee City, mającego na celu adopcję pszczół, zapewnienie owadom profesjonalnej opieki oraz zwiększanie bioróżnorodności i ochronę lokalnego środowiska, w połowie kwietnia 2022 roku.

„Lokalizacja naszej głównej siedziby w Warszawie spełniała wszelkie warunki, by stać się domem dla pszczół z uwagi na duży teren i wielosezonowość otaczających nas roślin. Inicjatywa ta ma ogromne znaczenie biorąc pod uwagę fakt, że praca tych owadów bezpośrednio przyczynia się do bezpieczeństwa żywnościowego na świecie. Według ekspertów od pszczół z Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) jedna trzecia światowej produkcji żywności uzależniona jest od pszczół, a w przypadku gdy będą nadal masowo wymierać ludziom zagraża klęska globalnego głodu. Dokładamy swoją własną cegiełkę do ratowania tych niezwykle pożytecznych owadów i mamy nadzieję, że zainspirujemy inne firmy do podjęcia podobnych kroków”powiedziała Katarzyna Rozbiewska, dyrektorka administracji w TVN.

Podczas licznych atrakcji, które czekają na pracowników Grupy w ramach celebracji tygodnia Ziemi, firma przygotowała m.in. spotkanie z Mają Popielarską, która opowie jak rozpocząć swoją przygodę z ogrodnictwem, warsztaty z tworzenia własnego florarium oraz ekologicznych środków czystości, a także webinaria o tematyce zero waste i elekromobilności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *