BadaniaRadio

Podwójny rekord słuchalności RMF Classic!

Radio RMF Classic kolejny miesiąc z rzędu zanotowało rekord słuchalności – tym razem podwójny. Stacja skupia przy odbiornikach najwięcej słuchaczy w historii, ma też największy udział w czasie słuchania i pokonała pod tym względem nawet Program 3 Polskiego Radia.

 

W najnowszej fali badania Radio Track dzienna liczba słuchaczy RMF Classic to już 713 tys. To najwyższy wynik w historii stacji i drugi raz, kiedy rozgłośnia przebiła poziom 700 tys.

Również pod względem udziału w czasie słuchania RMF Classic (nadające w 21 miastach) zanotowało rekord – 2,0% pokonując m.in. ogólnopolską Trójkę, której udział wynosi teraz 1,9%.

W porównaniu do wyników sprzed miesiąca wzrosły również inne wskaźniki RMF Classic – m.in. zasięg tygodniowy (4 mln osób) czy średni czas słuchania (2 godz. i 24 min).

 

 

„Bardzo dziękujemy za zaufanie naszym słuchaczom. Budowana konsekwentnie od lat nasza propozycja programowa spotyka się z coraz większym uznaniem. Jak co roku pomogła nam nasza świąteczna akcja, w ramach której w grudniu gramy świąteczne piosenki przez cały dzień. Cieszymy się, że udało nam się zdobyć nowych słuchaczy w tym okresie, którzy z nami zostali i doceniają również to, jak gramy na co dzień – najpiękniejsze przeboje muzyki filmowej i klasycznej wzbogacone o autorskie audycje o kinie, literaturze, sztuce, ekologii czy stylu życia”mówi Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.

W dni powszednie najchętniej słuchanym pasmem RMF Classic jest popołudniowy cykl audycji autorskich nadawany w godz. 13-17 – gromadzi on średnio 427 tys. słuchaczy. Najpopularniejsze w tym paśmie są magazyny: środowy „Życie z klasą” (501 tys. słuchaczy), wtorkowy „RMF Classic? Naturalnie!” (475 tys.) i czwartkowy „Wydział Kultury/Pałac Kultury” (444 tys.).

W weekendy niezmienną popularnością cieszą się wywiady Artura Andrusa „NieDoMówienia”. Każdej niedzieli rozmów tego popularnego dziennikarza, artysty kabaretowego i piosenkarza z przedstawicielami świata kultury słucha 285 tys. osób. Z kolei w niedzielne wieczory hitem jest „Lista Przebojów Muzyki Filmowej” gromadząca 128 tys. słuchaczy.

RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową, a także klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. Adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lata. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach.

dane: Radio Track, Kantar Polska, fala 12.2020-02.2021, target: wszyscy 15-75 lat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *