BadaniaMediaTVP

Wielomilionowa widownia finału Euro 2020

Ponad 13,1 mln widzów zgromadził według MOR* w niedzielę, 11 lipca mecz finałowy Euro 2020 Włochy – Anglia w momencie największej oglądalności w TVP1 i TVP Sport. Według NAM** widownia meczu w piku wyniosła 8,4 mln widzów, gwarantując antenom TVP1, TVP Sport i TVP 4K łączne udziały na poziomie 60%. Liderami weekendu były TVP1 i TVP2. Aż 7 na 10 najliczniej oglądanych programów należało do anten TVP.

 

Hitem weekendu okazał się finał Euro 2020. Średnia widownia meczu Włochy – Anglia kształtowała się według MOR na poziomie 11,1 mln widzów w TVP1 i TVP Sport oraz 7 mln w TVP1, TVP Sport i TVP 4K według NAM. Łączne udziały transmisji wyniosły 59,8%. Był to najliczniej oglądany mecz tegorocznych mistrzostw z udziałem drużyn zagranicznych.

W TOP5 Euro 2020, trzy pierwsze miejsca zajęły mecze Polaków.

Z kolei w sobotę największą widownią zgromadził koncert „Lato muzyka zabawa. Wakacyjna Trasa Dwójki”. Transmisję ze Świnoujścia oglądało według MOR średnio 1,7 mln widzów, a w piku prawie 2 mln widzów. Według NAM średnia widownia kształtowała się na poziomie 1,6 mln widzów, w piku 1,9 mln osób, gwarantując antenie średnie udziały na poziomie 15,9%. W koncercie wystąpiły m.in. gwiazdy młodego pokolenia Roksana Węgiel i Viki Gabor, gwiazdy zagraniczne Thomas Anders i Francesco Monte, wykonawcy przebojów disco oraz nowa gwiazda polskiej sceny muzycznej Paweł Skiba, o którym zrobiło się głośno w maju 2021, podczas konkursu Eurowizji. Najwyższe udziały weekendu uzyskały anteny TVP. TVP1 była liderem z udziałami 17,5% w niedzielę oraz 8,8% w piątek, a TVP2 w sobotę z udziałami 8,6%.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *