BadaniaSport w TVTVN Discovery Polska

Znakomita oglądalność Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 na antenach Eurosportu oraz w Playerze

Zakończone w niedzielę Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 to wielki sukces Eurosportu i serwisu player.pl! Przez ponad dwa tygodnie miliony widzów śledziły najważniejsze wydarzenie sportowe świata w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, siedmiu kanałach dodatkowych, kanale 4K oraz – w całości – w Playerze! Przez cały czas igrzysk Eurosport 1 był najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce. Discovery posiada pełne prawa do dwóch kolejnych igrzysk – Pekin 2022 i Paryż 2024.

 

• Eurosport 1 najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce w trakcie igrzysk

• 27% lepsza średnia oglądalność i 53% wyższy udział w rynku niż podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018*

• Siatkarski mecz Polska – Francja z najwyższą oglądalnością na poziomie ponad 623 tys. widzów

• 17 mln. widzów skumulowanego zasięgu relacji w monitorowanych kanałachlinearnych Eurosportu i audycji towarzyszących w pozostałych kanałach grupy

• 3500 godzin transmisji z Tokio w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, siedmiu kanałach dodatkowych, kanale 4K i w Playerze

• Około 1500 godzin z polskim komentarzem przy nawet kilkunastu wydarzeniach komentowanych jednocześnie

• Ponad 230 mln. odsłon, 110 mln. odtworzeń wideo i 2.3 mln. interakcji w mediach społecznościowych

Na relacjach z Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 monitorowane kanały linearne Eurosportu osiągnęły aż o 27% lepszą średnią oglądalność niż podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018 i o 53% wyższy udział w rynku. Stacja oferowała również relacje na żywo w siedmiu kanałach dodatkowych, kanale 4K oraz w serwisie player.pl, który pokazał każdy niezapomniany moment igrzysk. Igrzyska w Tokio były też szeroko relacjonowane w innych kanałach Grupy TVN Discovery, zapewniając łączne dotarcie do 17 mln widzów telewizji linearnej.

Eurosport zaangażował kibiców na niespotykaną dotąd skalę w mediach społecznościowych. Na profilach stacji na Facebooku, Twitterze, Instagramie oraz YouTubie tylko w trakcie igrzysk opublikowano ponad 3.2 tys wpisów, które wygenerowały 230 mln odsłon i ponad 2.3 mln polubień i interakcji. Materiały wideo miały 110 mln odtworzeń, a wszystkie publikowane treści zachęcały do dyskusji. Posty tylko z Facebooka i Twittera Eurosportu udostępniono blisko 120 tys razy i skomentowano 160 tys razy.

“To były pierwsze igrzyska pokazane na taką skalę i w taki sposób! Na platformach Eurosportu i TVN Grupa Discovery pokazaliśmy aż 3500 godzin transmisji, komentując jednocześnie po polsku nawet kilkanaście wydarzeń. Daliśmy widzom pełny wybór i dotarliśmy do milionów osób, dostarczając im niezapomnianych emocji oraz opowiadając inspirujące, olimpijskie historie w naszych dwóch głównych stacjach, kanałach dodatkowych i Playerze. Wydarzenia z Tokio relacjonowały też TVN24, TVN i TTV. Jednocześnie, na stronach internetowych i w mediach społecznościowych całej grupy prowadziliśmy na bieżąco serwisy informacyjne. Pokazaliśmy, jak mogą wyglądać transmisje z najważniejszych wydarzeń sportowych świata! Żadne inne medium w Polsce nie oferowało tak pełnych i angażujących relacji. Z niecierpliwością czekamy teraz na Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022. Przygotowania już w toku!”mówi Dorota Żurkowska-Bytner, Dyrektor Eurosportu w Polsce.

Wiele wydarzeń w trakcie Tokio 2020 przyciągało do Eurosportu 1 setki tysięcy widzów. Najchętniej oglądanymi relacjami były te z siatkarskiego parkietu. Mecz Polska – Francja w ćwierćfinale igrzysk oglądało 623 tys. widzów. Ogromną popularnością cieszyły się również transmisje lekkoatletyczne, w tym z obu konkursów rzutu młotem.

Każdy niezapomniany moment Tokio 2020 dostępny był w Playerze, który stał się – obok Eurosportu – domem igrzysk olimpijskich w Polsce. Serwis był w ostatnich tygodniach niezwykle popularny wśród fanów sportu, którzy korzystają na połączeniu zasobów Eurosportu z ogromną biblioteką najlepszych filmów i seriali, popularnych tytułów Player Original, programów rozrywkowych i edukacyjnych, newsów, treści lifestyle, motoryzacyjnych oraz kontentu dla dzieci.

Discovery i Eurosport oferowały widzom więcej niż transmisje. Codziennie mogli oglądać prowadzone przez Michała Korościela i Pawła Kuwika relacje ze studia z udziałem ekspertów Eurosportu. Wydarzenia ze stolicy Japonii relacjonował znakomity zespół komentatorsko-ekspercki oraz reporterzy Eurosportu i TVN24.

Z okazji Tokio 2020 stworzono także specjalną kolekcję produkcji dokumentalnych przybliżających świat sportu, takich jak „Reaching the Sky”, czy program Anity Werner „Tokio. Cena sukcesu”. Eurosport nawiązał współpracę z Krzysztofem Gonciarzem, którego nietuzinowe relacje po raz kolejny spotkały się z uznaniem internautów.

Discovery posiada pełne prawa do igrzysk olimpijskich aż do 2024 roku. Już od 4 do 20 lutego w Pekinie rozegrane zostaną zimowe igrzyska, a każdy niezapomniany moment tego wydarzenia dostępny będzie na żywo i na żądanie w Eurosporcie i Playerze.

* Dane: Nielsen Audience Measurement, 4+, TSV+2, 02:00-25:59; 23.07-08.08.2021

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *