1 rok z AMD FidelityFX Super Resolution: ponad 110 gier i FSR 2.0 dostępne do pobrania
Rok temu firma AMD udostępniła technikę FidelityFX Super Resolution (FSR), której zadaniem jest zwiększanie liczby FPS poprzez skalowanie rozdzielczości w obsługiwanych grach.
Szybko też FSR stało się najszybciej implementowanym rozwiązaniem programowym do gier w historii AMD. Dziś lista gier z obsługą lub zapowiedzianą obsługą FSR w wersji 1.0 i 2.0 przekroczyła 110 tytułów. Dziś także nowa wersja FSR 2.0 została udostępniona publicznie i bezpłatnie w ramach inicjatywy GPUOpen.
- 22 gry, które otrzymały lub otrzymają obsługę FSR 2.0, w tym m.in.: Abyss World, Hitman 3, Rescue Party: Live!, Super People, The Callisto Protocol. Do tego dziś zapowiedziano jeszcze: The Bridge Curse, Thymesia oraz Tiny Tina’s Wonderlands.
- Kolejne gry z obsługą FSR 1.0 to m.in.: Resident Evil 2, Resident Evil 3, Resident Evil 7: Biohazard, and iRacing oraz wkrótce w: Call of the Wild: The Angler, Lies Of P, PC Building Simulator 2 i Project HP.
- Jednocześnie zgodnie z zapowiedzią FSR 2.0 zostało dziś udostępnione jako otwarte API do łatwej integracji wraz z kompletną dokumentacją oraz pełnym kodem źródłowym C++ i HLSL. Technika jest zgodna z DirectX 12 i Vulkan, a wtyczki do Unreal Engine 4 i 5 pojawią się wkrótce. Konsole Xbox również obsługują FSR 2.0 i niebawem zostanie ona udostępniona w ramach zestawu deweloperskiego Xbox GDK.
Oczywiście FSR to tylko jedna z wielu technologii, którą firma AMD udostępnia w celu poprawy jakości rozgrywki. Obok niej są też m.in. Radeon Super Resolution, Radeon Anti-Lag czy AMD Smart Access Memory, które pozwalają zwiększyć liczbę FPS, skrócić czas reakcji czy podnieść wydajność na platformie z procesorem AMD Ryzen i kartą graficzną AMD Radeon.