33. urodziny „Gazety Wyborczej”
33. urodziny „Gazety Wyborczej” – specjalna oferta subskrypcyjna Wyborcza.pl ze zniżką 33-proc. na zawsze, 10000. numer dziennika i więcej magazynowych treści na weekend .
W tym roku „Gazeta Wyborcza” obchodzi 33. urodziny. Z okazji jubileuszu zespół dziennika przygotował nową ofertę dla subskrybentów Wyborcza.pl z 33-proc. zniżką oraz bestsellerowymi e-bookami w prezencie. Już w najbliższy weekend, 14-15 maja w punktach sprzedaży prasy pojawi się zmieniony, magazynowy numer „Wyborczej” – z kodem dostępu do Wyborcza.pl i dodatkiem poświęconym wydaniu cyfrowemu, a w poniedziałek, 16 maja ukaże się 10000. numer dziennika!
8 maja 2022 r. minęły 33 lata od ukazania się pierwszego wydania „Gazety Wyborczej”. Zespół dziennika postanowił jednak świętowanie urodzin przedłużyć na cały tydzień. W najbliższych dniach przypada bowiem niezwykły jubileusz – poniedziałkowa „Wyborcza” będzie historycznym numerem 10 000.
– Wydanie z 8 maja 1989 r. oraz z 8 maja 2022 r. dzielą lata świetlne. Kiedy startowaliśmy, wspierały nas zachodnie redakcje – np. „Le Monde” podarował nam maszynę drukarską, a dzisiaj to my, dzięki Fundacji Wyborczej, udzielamy pomocy dziennikarzom i redakcjom z wielu krajów. Pierwszy numer naszego dziennika wydrukowany na szaroburym papierze miał osiem stron, dzisiaj „Wyborcza” to nie tylko papier, ale przede wszystkim bogaty, cyfrowy świat serwisu Wyborcza.pl – mówi Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i członek zarządu Agory. – Do tego sposobu czytania „Wyborczej” przekonało się już ponad 280 tysięcy osób, które zaprenumerowały dostęp do naszych treści w wersji cyfrowej. Dla tych, którzy chcieliby do nich dołączyć, przygotowaliśmy jubileuszową ofertę ze stałą zniżką.
Oferta urodzinowa: prenumerata cyfrowa z 33-proc. rabatem na zawsze i bestsellerowy e-book w prezencie z okazji 10 000. wydania „Wyborczej”
Z okazji 33. urodzin „Gazety Wyborczej” jej zespół przygotował wyjątkowy rabat dla subskrybentów Wyborcza.pl – w wysokości 33 proc. na cały okres autoodnawialnej prenumeraty, niezależnie od wybranego pakietu. W ten sposób Wyborcza.pl gwarantuje użytkownikom utrzymanie promocyjnej ceny na stałe.
Dodatkowo, świętując 10 000 wydań „Wyborczej”, dziennik sprezentuje swoim nowym subskrybentom opcji Premium bestsellerowe e-booki. Od 13 do 31 maja br. e-książkę odbierze każdy zamawiający urodzinową prenumeratę cyfrową w najwyższym pakiecie Wyborcza.pl. Po zakupie subskrypcji klienci otrzymają specjalny kod uprawniający do bezpłatnego pobrania e-booka z księgarni internetowej Publio.pl – wyboru jednej z 15 bestsellerowych książek ze specjalnej biblioteki utworzonej na 33. urodziny „Wyborczej”. Wśród proponowanych tytułów są zarówno laureatka Nagrody Nike „Żeby nie było śladów” Cezarego Łazarewicza, jak i znany z serialowej adaptacji „Behawiorysta” popularnego autora Remigiusza Mroza; jedna z najlepszych powieści Jakuba Żulczyka „Informacja zwrotna” oraz wstrząsający debiut literacki Aleksandry Zbroi „Mireczek”. Wszystkie tytuły przedstawione są na stronie https://wyborcza.pl/prenumerata/urodziny/.
Oprócz tego zespół Wyborcza.pl zaprosi czytelników, którzy dołączą do grona prenumeratorów cyfrowych w promocji urodzinowej, do zbierania kolekcji „Reporterzy Wyborczej polecają”. To 10-tomowa seria e-booków z najlepszymi reportażami. Pierwszy tom z kolekcji subskrybenci otrzymają zaraz po zakupie promocyjnej oferty prenumeraty, a następne w kolejnych miesiącach w czasie trwania subskrypcji.
Weekend z „Wyborczą” – weekend dłuższej lektury
– Charakter prasy nieuchronnie się zmienia: w pościgu za newsem ustępuje internetowi, ale pozostaje wyjątkowa w prezentacji większych lub złożonych form. Dla wielu osób papier ma też magiczną moc budowania rytuału i przyjemności z lektury. Idąc tym tropem postanowiliśmy jeszcze mocniej wyeksponować te atuty w weekendowym wydaniu „Wyborczej” – zapowiada zmianę Wojciech Bartkowiak.
Od 14 maja 2022 r. weekendowe numery „Wyborczej”„ będą mieć w całości magazynowy charakter. Wydanie główne stanowić będzie magazyn „Wolna Sobota”; oprócz niego czytelnicy i czytelniczki otrzymają tygodniki „Ale Historia” i „Wysokie Obcasy”, a w Warszawie „Gazetę Stołeczną”. W ten sposób w ich ręce trafi wyjątkowa porcja lektury: najlepszych, dłuższych treści, m.in. reportaży, sylwetek, wywiadów, felietonów i rysunków przygotowanych przez dziennikarzy „Wyborczej”, ekspertów i publicystów – dla przykładu najbliższy sobotni pakiet „Wyborczej” liczyć będzie aż 100 stron! Na stronach wydań pojawią się dodatkowo krzyżówki-weekendówki, dostarczając odbiorcom wyzwań i jednocześnie oddechu od codziennych, pilnych spraw. Premierowa krzyżówka za motyw przewodni obrała 33. urodziny „Wyborczej”, a kilka haseł do niej ułożył dziennikarz Michał Nogaś. Oprócz tego do poniedziałkowych numerów „Dużego Formatu” już od 14 maja, czyli w wydaniu 10000., powróci uwielbiana przez czytelników Jolka.
Dzięki temu weekend z tradycyjnym wydaniem „Gazety Wyborczej” może być czasem uważnej lektury czy odpoczynku po intensywnym tygodniu. Jednocześnie zainteresowani najświeższymi wiadomościami cały czas będą mogli korzystać z nieustannie aktualizowanych treści serwisu Wyborcza.pl – w weekendowych numerach „Wyborczej” ukazywać się będą kody dostępu do serwisu na sobotę i niedzielę. Umożliwią one czytelnikom i czytelniczkom nie tylko trzymanie ręki na pulsie wydarzeń, ale dodatkowo poszukiwanie zbliżonych tematycznie treści, sięgnięcia po podcasty i materiały wideo, a także interakcji z redakcją i innymi odbiorcami, np. poprzez komentarze. Weekendowy kod odblokuje również dostęp do premierowych fragmentów książek – w wydaniu z 14 maja będzie to „Chodź ze mną” Łukasza Orbitowskiego. Oprócz tego numer wzbogacony będzie o specjalny dodatek poświęcony Wyborcza.pl. Ma on przybliżyć serwis czytelnikom tradycyjnej „Wyborczej” – pokazać im, jak najlepiej wykorzystać kod dostępowy do niego i w pełni odkryć potencjał serwisu. Na kolejne weekendy zaplanowane są następne dodatki.
Urodzinowa oferta subskrypcyjna „Wyborczej” jest szeroko promowana we wszystkich kanałach – od internetu (sieć reklamowa Facebook, Google), przez telewizję (TVN, Polsat), po prasę („Gazeta Wyborcza”, „Polityka”, „Wysokie Obcasy”) i nośniki reklamy zewnętrznej AMS. Działania zaplanował i przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.