Nowa odsłona Newsweek.pl
Ruszyła nowa odsłona Newsweek.pl. Zmiany objęły design strony, poszerzenie serwisu, zmianę nawigacji i architektury na stronie oraz optymalizację produktu reklamowego.
Nowy layout Newsweek.pl podkreśla najbardziej wartościowe treści na stronie, wyróżnia autorów i publicystów Newsweeka, oraz uwypukla nowe treści. Serwis zyskał większą przejrzystość i nowoczesny projekt magazynu.
Serwis został zoptymalizowany pod kątem UX, czyli wygody. Projekt powstał przy współpracy ze studiem LaWonderlab. Ulepszono też architekturę informacji, a w związku z rosnącą liczbą eksperckich treści – w serwisie pojawi się więcej treści o kulturze, nauce, stylu życia, podróżach i psychologii.
– DNA Newsweeka się nie zmienia: polityka i sprawy zagraniczne to główne tematy serwisu. Nowe treści to materiały związane z nauką, zdrowiem, psychologią, podróżami, historią. Często takie artykuły są najdłużej czytane i są bardzo popularne na Facebooku. W Trendach pojawi się dużo nowych tematów poświęconych kulturze i trendom miejskim – mówi Aleksandra Karasińska, redaktor naczelna Newsweek.pl
Zmieniono także szerokość serwisu z 1020 px na 1250 px, co pozwala na przejrzyste prezentowanie treści, zwiększa czytelność reklam oraz wprowadza nowe formaty reklamowe.
Serwis Newsweek.pl oferuje treści za darmo oraz płatne (paywall) – w nowym układzie strony, na końcu każdego artykułu pojawia się możliwość bezpośredniego przejścia do treści płatnych.
– Zmiany na Newsweek.pl wprowadzane są etapami od ponad roku – w tym czasie pojawiły się m. in. ajaxowe galerie foto i stream artykułowy. Te dwie zmiany pozwoliły na zwiększenie liczby odsłon o 30 proc. na sesję. Dodaliśmy kilka gadżetów, m.in. – możliwość bezpośredniej publikacji treści w mediach społecznościowych – mówi Marta Ogórkiewicz, Product Manager Newsweeka. Nie jest to koniec zmian na Newsweek.pl. Nasze najbliższe plany dotyczą rozwoju platformy paid content Newsweek PLUS – mówi Marta Ogórkiewicz.
Newsweek.pl to serwis, który miesięcznie odwiedza 3,4 miliona internautów. Aż 1,9 mln z nich korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych, a 47 proc. wszystkich odsłon na Newsweek.pl dokonywanych jest z takich urządzeń. Pod tym względem Newsweek.pl wyróżnia się na polskim rynku – w analizowanym okresie średnio tylko 34 proc. odsłon dokonywanych w całym polskim Internecie pochodziło z mobile. (Dane: Gemius/PBI, styczeń-kwiecień 2017). Znaczącym źródłem ruchu w serwisie są media społecznościowe. W ostatnim kwartale Użytkownicy Facebooka zwiększyli ruch na stronie o 62 proc., a transmisje live miały zasięg nawet 2,8 mln użytkowników.
Nowy serwis Newsweek.pl: http://www.newsweek.pl/trendy-i-inspiracje/zobacz-nowy-newsweek-pl-nowa-wersja-serwisu-newsweek-pl,artykuly,410230,1.html