9,1 mln zł kary dla Orange za wysyłanie marketingowych SMS-ów
Prezes UKE ocenił natomiast pozytywnie podjęte przez Orange Polska S.A. działania zmierzające do zadośćuczynienia abonentom i użytkownikom końcowym za bezprawne rozesłanie do nich wiadomości SMS o charakterze marketingowym, poprzez przyznanie im specjalnych bonusów (pakietów danych). Prezes UKE wziął przy tym pod uwagę starania Orange Polska S.A. mające na celu dotarcie do adresatów uprzednio wysłanych wiadomości SMS, a w szczególności fakt, że informacja o bonusie została zatytułowana jako „Ważna informacja dla Klientów”, aby zapewnić jej odpowiednią zauważalność na stronie internetowej Spółki. Opisana okoliczność została wzięta pod uwagę i miała wpływ na wysokość nałożonej kary.
Decyzja nie jest prawomocna, ponieważ Orange Polska S.A. może odwołać się do sądu.
Informacje nt. praw przysługujących konsumentom w związku z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych można znaleźć na stronie Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.