Nowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” z przeglądem jesiennych nowości
We wtorek, 16 października br. na rynku ukazał się kolejny numer dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania”, a w nim m.in.: redakcja wybiera najlepsze nowości tej jesieni, rozmawia z Wiesławem Myśliwskim o jego nowej książce, recenzuje biografię Jacka Kuronia oraz odkrywa prawdy Mariusza Szczygła. Do magazynu po raz kolejny dołączony został dodatek o literaturze dla dzieci i młodszych dorosłych.
Tej jesieni rynek zostanie zasypany książkowymi nowościami. Najnowszy numer „Książek. Magazynu do czytania” podpowiada, co warto wybrać i przeczytać. Są to m.in. nowe tytuły od Larsa Saabye Christensena, Szczepana Twardocha, Małgorzaty Rejmer i Jakuba Małeckiego.
Bohaterem okładki jest Wiesław Myśliwski, jeden z najważniejszych polskich pisarzy, dwukrotny laureat Nagrody Literackiej Nike. Jego najnowsza powieść „Ucho Igielne” staje się pretekstem do rozważań na temat ludzkiego losu oraz wzajemnym przenikaniu się młodości i starości. Michał Nogaś w wywiadzie z twórcą rozmawia m.in. o śmierci, patriotyzmie oraz zagadkowości intymnych relacji. Z kolei publicystka Joanna Bator podejmuje się recenzji nowej książki Myśliwskiego.
Marcin Wicha – świeżo upieczony laureat Nagrody Literackiej Nike, którą otrzymał za „Rzeczy, których nie wyrzuciłem” – opowiada o swojej następnej powieści; Jennifer Egan zwierza się Katarzynie Wężyk, jak to jest być pisarką w Nowym Jorku, a Weronika Murek odkrywa genialną Włoszkę – Goliardę Sapienzę, autorkę „Sztuki radości”.
W numerze czytelnicy znajdą również m.in. recenzje najważniejszych jesiennych nowości – długo oczekiwanej biografii Jacka Kuronia „Jacek” Anny Bikont i Heleny Łuczywo oraz nowej książki Mariusza Szczygła „Nie ma”, przy okazji której Wojciech Szot odkrywa prawdy o samym autorze. Redakcja zachęca również do zapoznania się z kalendarium jesiennych wydarzeń, nie tylko literackich.
Po raz kolejny do wydania dołączony został dodatek „Najlepsze książki dla dzieci i młodszych dorosłych”, w którym znaleźć można m.in. 22 najlepszych nowości dla dzieci według Joanny Olech, wywiad z nauczycielem historii o tym, jak rozmawiać o dawnych dziejach z młodym pokoleniem, a także coś na Halloween – propozycje „horrorków” dla najmłodszych oraz opowieść z dreszczem Tomasza Minkiewicza.
Nowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” ukazało się na rynku 16 października br. w cenie 11,99 zł. Dostępne jest m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także – dla prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” – w aplikacji i na Wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu, w kinach sieci Helios i w punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.