Turner International wprowadza aplikację Gumball VIP
W pierwszym kwartale 2019 roku na polski rynek trafi Gumball VIP. Widzowie, przy użyciu innowacyjnej technologii, będą mogli jednocześnie oglądać odcinki serialu „Niesamowity świat Gumballa” i korzystać z interaktywnej aplikacji, która umożliwi im rozwiązywanie quizów oraz da szansę zdobywanie nagród.
[AdSense-A]
Po udanej próbie w Wielkiej Brytanii w październiku 2017 roku, Turner International wprowadza Gumball VIP – innowacyjne i unikatowe doświadczenia, które daje możliwość jednoczesnego oglądania popularnej kreskówki „Niesamowity świat Gumballa” w Cartoon Network oraz korzystania z dedykowanej interaktywnej aplikacji komórkowej.
W ciągu najbliższych sześciu miesięcy aplikacja Gumball VIP pojawi się na 10 różnych rynkach na świecie. Przed końcem 2018 r. zostanie wprowadzona we Włoszech, na Filipinach i w Singapurze, a w pierwszym kwartale 2019 roku również w Australii, Nowej Zelandii, Rumunii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce.
– Tradycyjna telewizja nadal pozostaje kluczowym medium dla dzieci. Musimy jednak zadbać o to, by szła z duchem czasu. Nastąpiła duża zmiana w sposobie, w jaki nasi fani oglądają i angażują się w treści. Korzystanie z innowacyjnej technologii przez digitalizowanie tradycyjnej telewizji i zapewnienie tego najważniejszego elementu – możliwości interakcji, pomaga nam wpisywać się w obecne trendy – komentuje Patricia Hidalgo, Chief Content Officer, Turner EMEA & International Kids Strategy i dodaje: – Dumą Turnera jest to, że tworzymy przestrzeń, w której nasi fani mogą poruszać się płynnie. To świat bez ograniczeń – oferujemy pełne rozrywki, angażujące wrażenia na drugim ekranie, które uzupełniają nasze oryginalne treści dostępne w telewizji, tym samym dajemy fanom na całym świecie coś, co jest naprawdę unikatowe.
[AdSense-B]
Wykorzystana w aplikacji technologia licencjonowana przez austriacki start-up Tonio, została przetestowana w Wielkiej Brytanii podczas semestralnej przerwy w nauce w październiku 2017 r. Była też używana w Stanach Zjednoczonych podczas Summer Challenge w 2018 r. Fani, którzy pobiorą bezpłatnie Gumball VIP ze sklepu App Store lub Google Play, otrzymają powiadomienie push przed transmisją odcinków serialu w telewizji. Aplikacja wykorzystuje solidną technologię znakowania danych audio, która rozpoznaje odcinek na podstawie obecnych w nim sygnałów dźwiękowych. Umożliwi to widzom korzystanie z quizów odnoszących się do tego, co w danej chwili dzieje się na ekranie. Uczestnicy, udzielając prawidłowych odpowiedzi, zbierają gwiazdki i kody odblokowujące, które później mogą wymienić na nagrody, korzystając z oficjalnej strony internetowej Cartoon Network.
Badanie przeprowadzone w 2017 r. wykazało zapotrzebowanie na rozrywkę zapewnianą na dwóch ekranach jednocześnie. Średnia oglądalność serialu wzrosła nawet o 44%[1] w porównaniu do podobnych okresów poprzedniego roku. Co więcej, to doświadczenie sprawiło, że kanałem zainteresowały się też starsze dzieci. Jest to dowód, że tego typu nadawanie jest atrakcyjne dla widzów telewizji linearnej. Jak wynika ze wszystkich testów porównawczych, dzienny zasięg wśród starszych dzieci (10-15 lat) w okresie próbnym był wyższy – przyrost wynosił 22% w porównaniu do poprzedniego roku i wzrósł o 108% w stosunku do półrocznych statystyk z lutego 2017 roku[2]. Ponadto w badanym okresie aplikacja Gumball VIP znalazła się w pierwszej dziesiątce oferty sklepu App Store.
[1] Źródło: BARB, Kids 4-15, Gumball VIP APP 2017 Timeslots = 0830-0859 and 1700-1729
[2] Źródło: BARB, Kids 4-15, Gumball VIP APP 2017 Timeslots = 0830-0859 and 1700-1729