Media

Turner International wprowadza aplikację Gumball VIP

W pierwszym kwartale 2019 roku na polski rynek trafi Gumball VIP. Widzowie, przy użyciu innowacyjnej technologii, będą mogli jednocześnie oglądać odcinki serialu „Niesamowity świat Gumballa” i korzystać z interaktywnej aplikacji, która umożliwi im rozwiązywanie quizów oraz da szansę zdobywanie nagród.

[AdSense-A]

 

Po udanej próbie w Wielkiej Brytanii w październiku 2017 roku, Turner International wprowadza Gumball VIP – innowacyjne i unikatowe doświadczenia, które daje możliwość jednoczesnego oglądania popularnej kreskówki „Niesamowity świat Gumballa” w Cartoon Network oraz korzystania z dedykowanej interaktywnej aplikacji komórkowej.

W ciągu najbliższych sześciu miesięcy aplikacja Gumball VIP pojawi się na 10 różnych rynkach na świecie. Przed końcem 2018 r. zostanie wprowadzona we Włoszech, na Filipinach i w Singapurze, a w pierwszym kwartale 2019 roku również w Australii, Nowej Zelandii, Rumunii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce.

Tradycyjna telewizja nadal pozostaje kluczowym medium dla dzieci. Musimy jednak zadbać o to, by szła z duchem czasu. Nastąpiła duża zmiana w sposobie, w jaki nasi fani oglądają i angażują się w treści. Korzystanie z innowacyjnej technologii przez digitalizowanie tradycyjnej telewizji i zapewnienie tego najważniejszego elementu – możliwości interakcji, pomaga nam wpisywać się w obecne trendykomentuje Patricia Hidalgo, Chief Content Officer, Turner EMEA & International Kids Strategy i dodaje: – Dumą Turnera jest to, że tworzymy przestrzeń, w której nasi fani mogą poruszać się płynnie. To świat bez ograniczeń – oferujemy pełne rozrywki, angażujące wrażenia na drugim ekranie, które uzupełniają nasze oryginalne treści dostępne w telewizji, tym samym dajemy fanom na całym świecie coś, co jest naprawdę unikatowe.

[AdSense-B]

Wykorzystana w aplikacji technologia licencjonowana przez austriacki start-up Tonio, została przetestowana w Wielkiej Brytanii podczas semestralnej przerwy w nauce w październiku 2017 r. Była też używana w Stanach Zjednoczonych podczas Summer Challenge w 2018 r. Fani, którzy pobiorą bezpłatnie Gumball VIP ze sklepu App Store lub Google Play, otrzymają powiadomienie push przed transmisją odcinków serialu w telewizji. Aplikacja wykorzystuje solidną technologię znakowania danych audio, która rozpoznaje odcinek na podstawie obecnych w nim sygnałów dźwiękowych. Umożliwi to widzom korzystanie z quizów odnoszących się do tego, co w danej chwili dzieje się na ekranie. Uczestnicy, udzielając prawidłowych odpowiedzi, zbierają gwiazdki i kody odblokowujące, które później mogą wymienić na nagrody, korzystając z oficjalnej strony internetowej Cartoon Network.

Badanie przeprowadzone w 2017 r. wykazało zapotrzebowanie na rozrywkę zapewnianą na dwóch ekranach jednocześnie. Średnia oglądalność serialu wzrosła nawet o 44%[1] w porównaniu do podobnych okresów poprzedniego roku. Co więcej, to doświadczenie sprawiło, że kanałem zainteresowały się też starsze dzieci. Jest to dowód, że ​​tego typu nadawanie jest atrakcyjne dla widzów telewizji linearnej. Jak wynika ze wszystkich testów porównawczych, dzienny zasięg wśród starszych dzieci (10-15 lat) w okresie próbnym był wyższy – przyrost wynosił 22% w porównaniu do poprzedniego roku i wzrósł o 108% w stosunku do półrocznych statystyk z lutego 2017 roku[2]. Ponadto w badanym okresie aplikacja Gumball VIP znalazła się w pierwszej dziesiątce oferty sklepu App Store.

[1]  Źródło: BARB, Kids 4-15, Gumball VIP APP 2017 Timeslots = 0830-0859 and 1700-1729

[2] Źródło: BARB, Kids 4-15, Gumball VIP APP 2017 Timeslots = 0830-0859 and 1700-1729

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *