TVP

Wspólne oświadczenie TVP i firmy Nielsen

W związku z pojawiającymi się pytaniami na temat audytu badania Nielsena zleconego przez TVP informujemy: zgodnie z uprawnieniem wynikającym z zawartej umowy, w sierpniu 2018 r. Telewizja Polska zleciła wykonanie audytu badania telemetrycznego.

[AdSense-A]

Podyktowane to było licznymi, poważnymi zastrzeżeniami TVP do wyników pomiarów publikowanych przez AGB Nielsen. Pomimo upływu ponad 2 miesięcy od żądania audytu zgłoszonego przez TVP do AGB Nielsen, audyt ten nadal nie został rozpoczęty. Trudności na jakie napotkał audytor najlepiej ilustruje fakt, że przez ponad 2 miesiące AGB Nielsen umożliwiło audytorowi jedynie odbycie 1 spotkania wstępnego. Kolejne próby spotkań podejmowane przez audytora kończyły się wyznaczaniem odległych terminów, a następnie ich odwoływaniem i przekładaniem przez AGB Nielsen. W tej sytuacji TVP zażądało od międzynarodowego kierownictwa Nielsena zaniechania działań blokujących audyt podejmowanych przez AGB Nielsen w Polsce. W wyniku uzyskanych podczas spotkania w dniu 29.10.2018 wyjaśnień i dokonanych uzgodnień, TVP zdecydowała o warunkowym powstrzymaniu się od podejmowania kroków prawnych, oczekując deklarowanego przez Nielsena szybkiego rozpoczęcia audytu. Zgodnie z ustaleniami, najbliższe spotkanie audytora z AGB Nielsen zostało ustalone na 5 listopada i ma służyć faktycznemu rozpoczęciu audytu.

 

 

[AdSense-B]

W związku z odbytym spotkaniem strony uzgodniły wspólny komunikat o treści:

29 października 2018 w siedzibie TVP w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli zespołu globalnego kierownictwa firmy Nielsen, Roberto Pedriettiego, Vittorio Sali oraz Kimona Zorbasa z zespołem zarządzającym TVP pod kierownictwem Prezesa Zarządu, Pana Jacka Kurskiego.

Spotkanie miało na celu wyjście z kryzysu związanego m.in. z przedłużającymi się działaniami przygotowawczymi do przeprowadzenia audytu badania telemetrycznego, zleconego przez TVP w sierpniu br.

Strony zobowiązały się do podjęcia niezwłocznych działań i decyzji pozwalających na szybkie rozpoczęcie audytu poprzez ustalenie precyzyjnego zakresu i zasad przebiegu fazy wykonawczej. Dodatkowo Nielsen zweryfikuje możliwość wsparcia procesu przygotowań oraz przebiegu audytu przez własnych ekspertów ze struktur międzynarodowych.

[AdSense-B]

W oparciu o badanie Nielsena następuje rozliczenie budżetów reklamowych alokowanych w telewizji, o wartości ponad 4 mld zł rocznie. Rzetelność i transparentność tego badania leży w interesie wszystkich uczestników rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *