Rekord wieczoru wyborczego II tury wyborów samorządowych w Telewizji Polskiej
Ponad 2,9 mln widzów oglądało średnio w niedzielę wieczór wyborczy w TVP1, TVP INFO i TVP Polonia. Anteny Telewizji Polskiej zgromadziły rekordową widownię, deklasując konkurencję.
Program II tury wyborów „Wybory samorządowe 2018. Wieczór Wyborczy” zgromadził w TVP1 średnio ponad 1,8 mln widzów przy udziałach 10,9%. Łącznie w paśmie 20:58 – 21:08 na Antenach TVP1, TVP INFO i TVP Polonia transmisję wieczoru wyborczego oglądało średnio ponad 2,9 mln widzów.
Ponad 6,3 mln Polaków (zasięg skumulowany – coverage) włączyło wieczór wyborczy na antenach TVP – to stanowi 17,9% populacji. Wynik ten pozwolił Telewizji Polskiej na objęcie pozycji lidera.
[AdSense-B]
„Wybory samorządowe 2018. Wieczór Wyborczy” poprowadzili: Edyta Lewandowska, Krzysztof Ziemiec i Michał Adamczyk. Tuż po zamknięciu lokali wyborczych ze studia Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza zostały przekazane najświeższe informacje z lokali wyborczych i pierwsze wstępne wyniki exit poll.
Formuła programu obejmowała również połączenia z największymi miastami Polski, gdzie kandydaci ubiegali się o fotel prezydenta. Reporterzy TVP pojawili się w sztabach wyborczych, skąd prezentowali widzom Telewizji Polskiej najświeższe informacje, komentarze i reakcje zebranych.
[AdSense-B]
W II turze wyborów samorządowych w niedzielę 4 listopada Polacy wybrali w 649 miejscach wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast. O fotel prezydenta walczyli kandydaci m.in. w pięciu miastach wojewódzkich: Gdańsku, Krakowie, Olsztynie, Kielcach i Szczecinie.