Nowi brokerzy kanałów sportowych: Eurosport z TVN Media, Eleven Sports z Polsat Media
Od 1 stycznia TVN Media będzie odpowiedzialne za sprzedaż czasu reklamowego na kanałach Eurosportu, a Polsat Media za kanały Eleven Sports. Jest to naturalna konsekwencja zmian właścicielskich, do których doszło w pierwszej połowie 2018 roku.
Grupy Discovery TVN oraz Cyfrowy Polsat przenoszą należące do siebie kanały do swojego portfolio sprzedażowego.
Wiosną tego roku Discovery Communications, do którego należy także Eurosport, sfinalizowało transakcję przejęcia Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. TVN, umacniając pozycję jednego z największych koncernów medialnych na świecie. Przeniesienie sprzedaży czasu reklamowego na antenach Eurosportu, najpopularniejszego kanału sportowego w Polsce w ubiegłym roku, do TVN Media jest kolejnym przykładem skutecznej integracji w ramach grupy Discovery TVN.
W maju 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat poprzez Telewizję Polsat nabyła ponad 50% udziałów w Eleven Sports Network. Był to kolejny krok wzmacniający pozycję Grupy Polsat na rynku transmisji sportowych w Polsce. Przejmując kontrolę nad polską spółką Eleven Sports Network, Grupa Polsat zyskała dostęp do sportowego kontentu premium na światowym poziomie. To kolejna strategiczna inwestycja mająca na celu konsekwentną budowę jak najlepszej oferty programowej dla widzów Grupy Polsat.
W 2017 roku Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce zarówno w grupie wiekowej 16-49 (grupa komercyjna), jak i wśród ogółu widowni. Stacja transmituje m.in. całość Pucharu Świata w skokach narciarskich, Puchar Świata w biathlonie, biegach narciarskich czy narciarstwie alpejskim, a także imprezy rangi mistrzowskiej w narciarstwie klasycznym, alpejskim i biathlonie. Poza szeroką ofertą sportów zimowych, Eurosport pokazuje na wyłączność na żywo dwa mecze każdej kolejki Lotto Ekstraklasy i spotkania Pucharu Niemiec w piłce nożnej. Kanał oferuje również pełny dostęp do trzech tenisowych turniejów Wielkiego Szlema – Australian Open, Roland Garros i US Open. Eurosport ma także zdecydowanie najszerszą na rynku ofertę kolarską, w tym trzy wielkie toury – Giro d’Italia, Tour de France i Vuelta. Do 2024 roku kanały Eurosportu mają pełne prawo do transmisji w płatnej telewizji igrzysk olimpijskich.
Eleven Sports posiada w swojej ofercie światowej klasy wydarzenia sportowe. W Polsce nadawca uruchomił już cztery kanały premium: Eleven Sports 1, Eleven Sports 2, Eleven Sports 3 i Eleven Sports 4. Ich ramówki w całości tworzone są z myślą o polskim widzu. Trzon oferty programowej stanowią czołowe europejskie rozgrywki piłkarskie, takie jak LaLiga Santander, Bundesliga, Serie A i FA Cup, wyścigi Formula 1™ oraz popularne ligi żużlowe. Produkowane według najwyższych standardów kanały telewizyjne nadają całodobowo, w technologii multi-screen i rozdzielczości HD. Eleven Sports 1 dostępny jest również w jakości 4K. Od maja 2018 Eleven Sports Polska Sp. z o. o. wchodzi w skład największej polskiej grupy medialno-telekomunikacyjnej Cyfrowy Polsat, która posiada 50% plus jeden udziałów spółki. Pozostałe udziały należą do Eleven Sports Network Ltd.