TVN i Discovery Polska liderem oglądalności na polskim rynku
Grupa TVN i Discovery Polska utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w całym sezonie jesiennym (wrzesień-listopad). Antena główna – TVN – zajęła pierwsze miejsce we wszystkich grupach docelowych zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w listopadzie.
Antena główna TVN w listopadzie była numerem jeden w komercyjnej grupie widzów 16-49, zarówno w ujęciu całodobowym – 13,5%, jak i wieczorem – 15,6% (18:00–23:00) i 16,3% (19:00-23:00). Największą przewagę nad konkurencją stacja utrzymała wśród widzów w wieku 16-49 mieszkających w dużych miastach (SHR: 15,9%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 15,5%).
Z udziałem na poziomie 10,1%, była także najchętniej oglądaną stacją w grupie 4+ (ujęcie całodobowe). Telewizja TVN nie miała sobie równych także w godzinach wieczornych – 12,8% SHR w godz. 18:00-23:00 oraz 13,3% SHR w godz. 19:00-23:00.
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2018 r.
Grupa 4+ | 16-49 | 16-49
m> 100 tys. |
16-49
m>100 tys., wysoki dochód |
||
02:00 – 25:59 | TVP1 | 9,80% | 6,53% | 5,42% | 4,81% |
TVP2 | 8,50% | 7,15% | 6,05% | 6,25% | |
Polsat | 9,68% | 10,73% | 10,80% | 8,67% | |
TVN | 10,13% | 13,49% | 15,85% | 15,52% | |
18:00 – 23:00 | TVP1 | 11,51% | 7,72% | 6,13% | 5,27% |
TVP2 | 9,71% | 8,56% | 6,71% | 6,99% | |
Polsat | 9,30% | 11,30% | 11,21% | 9,61% | |
TVN | 12,84% | 15,56% | 19,18% | 19,46% | |
19:00 – 23:00 | TVP1 | 11,10% | 7,60% | 5,69% | 5,17% |
TVP2 | 10,31% | 9,33% | 7,30% | 7,53% | |
Polsat | 8,67% | 10,46% | 10,59% | 9,49% | |
TVN | 13,31% | 16,27% | 20,46% | 20,96% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
TVN była także najchętniej wybieraną stacją w całym sezonie jesiennym, osiągając 13,4% w grupie 16-49 oraz ponad 10,1% udziału w grupie 4+ (ujęcia całodobowe).
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w sezonie jesiennym 2018 r.
Grupa 4+ | 16-49 | 16-49
m> 100 tys. |
16-49
m>100 tys., wysoki dochód |
||
02:00 – 25:59 | TVP1 | 9,16% | 5,95% | 4,74% | 4,31% |
TVP2 | 8,73% | 7,27% | 6,21% | 6,48% | |
Polsat | 10,06% | 11,27% | 11,34% | 9,35% | |
TVN | 10,14% | 13,40% | 15,77% | 15,32% | |
18:00 – 23:00 | TVP1 | 10,83% | 7,27% | 5,75% | 5,05% |
TVP2 | 10,06% | 8,77% | 6,75% | 6,97% | |
Polsat | 9,65% | 11,71% | 11,73% | 10,09% | |
TVN | 12,90% | 15,74% | 19,01% | 19,18% | |
19:00 – 23:00 | TVP1 | 10,71% | 7,47% | 5,73% | 5,26% |
TVP2 | 10,64% | 9,47% | 7,24% | 7,38% | |
Polsat | 9,04% | 10,86% | 11,02% | 9,81% | |
TVN | 13,31% | 16,30% | 20,07% | 20,48% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Za dobrymi wynikami sezonu stoją znane i uwielbiane przez widzów formaty oraz fantastyczne nowości. Fani kulinarnej rozrywki po raz kolejny potwierdzili swoją sympatię do formatów TVN. „MasterChefa” oglądało średnio niemal 2,3 mln Polaków (SHR 16-49: 19,1%), a „Kuchenne rewolucje” przyciągnęły prawie 2,3 mln widzów (SHR 16-49: 22,2%).
Pozostałe formaty rozrywkowe także uzyskały świetne wyniki. „Mam Talent!” przyciągał regularnie prawie 3 mln widzów (19,1% udziału w 16-49), „Ameryka Express” oglądało średnio niemal 19% widowni 16-49, a „Top Model” 19%. „Ślub od pierwszego wejrzenia” także zaliczył świetny sezon, osiągając średni udział na poziomie 20,4% w grupie 16-49. „Fakty” niezmiennie utrzymują pozycję lidera wśród serwisów informacyjnych, ciesząc się średnią oglądalnością na poziomie 21,6% SHR (16-49).
Fantastyczne wyniki jesiennej ramówki cieszą tym bardziej, że to pierwsza połączona propozycja programowa TVN i Discovery Polska. Pokazuje to, że integracja naszych firm oraz wybory programowe w poszczególnych stacjach okazały się niezwykle trafne. Stawiając odbiorców na pierwszym miejscu, razem jeszcze lepiej spełniamy ich oczekiwania tworząc ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie – mówi Piotr Korycki, Prezes Zarządu TVN i Discovery Polska.
W ujęciu łącznym portfolio grupy TVN i Discovery Polska także utrzymało pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując w listopadzie ponad 28,7% udziału wśród widzów 16-49, a w całym sezonie jesiennym – 28,45%. W listopadzie stacje HGTV Home & Garden oraz Travel Channel odnotowały rekordowy wynik w grupie 4+ – HGTV 0,58% SHR; Travel Channel 0,18% SHR. TTV, TVN24, TVN Turbo oraz Food Network mogą pochwalić się wysokimi wzrostami oglądalności w porównaniu z rokiem ubiegłym, zaliczyły także najlepszy listopad w historii.