BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

Kolejny fantastyczny miesiąc dla TVN i Discovery Polska

W grudniu 2018 r. stacja TVN po raz kolejny była najchętniej oglądaną telewizją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Cała Grupa TVN i Discovery Polska także utrzymała pozycję lidera polskiego rynku.

TVN był w grudniu liderem w komercyjnej grupie 16-49 zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 11,3%), jak i w porze największej oglądalności – 13,4% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także najczęściej wybierana przez widzów w wieku 16-49 lat z dużych miast (SHR: 13,1%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 12,8%).

TVN także wyprzedził konkurencję w grupie ogólnej (4+) w godzinach wieczornych – 11,4% (18:00-23:00) oraz 11,7% (19:00-23:00).

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w grudniu 2018 r.

grupa 4+16-4916-49m> 100 tys.16-49m>100 tys. wysoki dochód
02:00 – 25:59TVP19,47%6,25%5,11%4,71%
TVP28,76%7,41%6,10%6,00%
Polsat9,52%10,95%11,12%9,08%
TVN8,94%11,33%13,12%12,83%
18:00 – 23:00TVP110,72%6,94%5,63%4,78%
TVP29,57%8,34%6,97%6,81%
Polsat10,01%12,21%12,12%10,37%
TVN11,36%13,38%15,83%15,65%
19:00 – 23:00TVP110,47%6,82%5,34%4,59%
TVP210,18%8,99%7,54%7,41%
Polsat9,45%11,60%11,51%10,10%
TVN11,70%13,80%16,72%16,72%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Do najchętniej oglądanych propozycji programowych TVN po raz kolejny należały programy kulinarne. Finałowy odcinek „Kuchennych Rewolucji” przyciągnął przed telewizory 2,7 mln widzów, a udział programu wyniósł niemal 29% w grupie 16-49. Ostatnie momenty zmagań kucharzy w „Masterchef” oglądało niemal 2,8 mln osób (SHR 16-49: 22,3%). Finał „Milionerów” śledziło prawie 3,5 mln Polaków (SHR w 16-49: 23,9%), a show  „Mam Talent” 3,3 mln widzów (SHR w 16-49: 21,3%).

Finałowy odcinek serialu „Pod Powierzchnią” obejrzało niemal 1,8 mln widzów. Produkcja osiągnęła 15,1% udziału w grupie 16-49. Natomiast dwa pierwsze odcinki serialu „Chyłka – Zaginięcie”, wyprodukowanego specjalnie dla player.pl, uzyskały ponad 580 tys. wyświetleń w ciągu pierwszych sześciu dni od premiery 26 grudnia.

„Fakty” regularnie śledziło ponad 3,1 mln widzów, co sprawia że nadal były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju (SHR w 16-49: 20,9%).

Łącznie kanały Grupy TVN i Discovery Polska także utrzymały pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując 26,4% udziału w grupie 16-49, 28,5% w grupie 16-49 z dużych miast oraz niemal 31,8% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach.

Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych w grudniu 2018 r.

16-4916-49, 
m> 100 tys.
16-49, m>100 tys., wysoki dochód
02:00 – 25:59Grupa TVP21,35%17,67%18,49%
Grupa Polsat24,60%21,57%17,97%
Grupa TVN i Discovery Polska26,43%28,53%31,78%
18:00 – 23:00Grupa TVP21,67%18,39%17,94%
Grupa Polsat25,76%22,32%18,30%
Grupa TVN i Discovery Polska26,83%30,10%33,72%
19:00 – 23:00Grupa TVP21,77%18,30%17,72%
Grupa Polsat25,26%21,68%17,96%
Grupa TVN i Discovery Polska27,21%30,99%34,51%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

W  grudniu stacje Discovery Science, Eurosport 1, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TTV, TVN Fabuła oraz TVN24 BiS mogły pochwalić się ponad dwucyfrowym wzrostem oglądalności w porównaniu z grudniem 2017 roku. Discovery, HGTV Home and Garden oraz TVN Turbo także zwiększyły swój udział w rynku.

Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w grudniu 2018 r. w porównaniu z grudniem 2017 r.

20172018wzrost rok do roku
Discovery0,83%0,90%8%
Discovery Science0,20%0,26%30%
Eurosport 10,33%0,40%21%
Food Network0,18%0,26%44%
HGTV0,47%0,50%6%
Investigation Discovery0,14%0,19%36%
TLC0,25%0,33%32%
TTV2,42%3,23%33%
TVN Fabuła0,39%0,53%36%
TVN Turbo0,92%0,95%3%
TVN24 BiS0,24%0,31%29%

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *