MediaZapowiedzi TV

„Ajka” i „Romeo i Julia” w marcowym cyklu filmowym „Kino Mówi: Po Oscarach®”

W marcu Ale kino+ stawia pytanie, dlaczego niektóre filmy otrzymują nominacje do Oscara®, a inne pomimo powszechnego zachwytu krytyków zostają pominięte? W cyklu „Kino Mówi: Po Oscarach®” na antenie: polska koprodukcja „Ajka” („Ayka”), „Sny wędrownych ptaków” („Pájaros de verano”) ze zdjęciami wybitnego operatora Davida Gallego, słynne dzieło Baza Luhrmanna „Romeo i Julia” („Romeo + Juliet”) oraz animacja „Anomalisa” („Anomalisa”) Duke’a Johnsona i laureata Oscara® Charliego Kaufmana. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Po Oscarach®” w czwartki od 7 do 28 marca, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

 

Antenowy cykl w Ale kino+ rozpocznie „Ajka” („Ayka”) w reżyserii kazachstańskiego twórcy Sergeia Dvortsevoya. Poruszający obraz opowiada o matce skrajnie wykluczonej – nielegalnej imigrantce przebywającej w Moskwie, która po porodzie nie może liczyć na wsparcie z żadnej strony. Polska koprodukcja przyniosła grającej główną rolę Samal Esljamovej Nagrodę Najlepszej Aktorki Festiwalu Filmowego w Cannes w 2018 roku. Sukces był tym bardziej spektakularny, że Esljamova pojawiła się na planie drugi raz w życiu – debiutowała 10 lat wcześniej, u tego samego reżysera. Zdjęcia do filmu zrealizowała wybitna polska operatorka Jolanta Dylewska.  Produkcja reprezentowała w tym roku Kazachstan i znalazła się na shortliście do nominacji do Oscara® w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny. Film jednak przegrał ostatecznie z „Zimna wojną” Pawła Pawlikowskiego, a także niemieckim „Never Look Away”, japońskimi „Złodziejaszkami”, libańskim „Kafarnaum” i nagrodzoną Oscarem meksykańską „Romą”. 

Premiera: czwartek, 7 marca, 20:10.

Niezwykle wysublimowaną propozycją wyemitowaną w ramach cyklu będzie obraz „Sny wędrownych ptaków” („Pájaros de verano”) w reżyserii Cira Guerry i Cristiny Gallego. Opowieść o początkach kolumbijskiego handlu narkotykowego z niezwykle dopracowanymi, zachwycającymi zdjęciami autorstwa Davida Gallego („Nie jestem czarownicą”, „W objęciach węża”) również znalazła się w tym roku na shortliście do nominacji do Oscara® w kategorii Najlepszy film zagraniczny. Kolumbijscy twórcy, których kolejne dzieła wywołują entuzjastyczne reakcje najbardziej wymagających widzów na niezależnych festiwalach mieli już szansę na wyróżnienie Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej w 2015 roku. Ich dramat „W objęciach węża” walczył o nagrodę, ale ostatecznie przegrał z węgierskim „Synem Szawła”.

Premiera: czwartek, 14 marca, 20:10.

W marcu widzowie będą mieli okazję obejrzeć również niekonwencjonalną adaptację miłosnej opowieści wszech czasów – „Romeo i Julię” („Romeo + Juliet”) w interpretacji Baza Luhrmanna. Reżyser rzadko staje za kamerą – w ciągu 25 lat nakręcił jedynie pięć filmów pełnometrażowych i jeden serial zrealizowany na zamówienie Netflixa. Każde jego kolejne dzieło stawało się jednak kinowym hitem. Film „Romeo i Julia” zapisał się w historii kinematografii i popkultury za sprawą odważnego przeniesienia dramatu Szekspira do kolorowych lat 90. oraz genialnego duetu aktorskiego Leonardo DiCaprio i Claire Danes. Produkcja zdobyła m.in. cztery nagrody BAFTA oraz dwie statuetki na festiwalu Berlinale. Akademia przyznała jej nominację w jednej kategorii – Najlepsza scenografia.

Premiera: czwartek, 21 marca, 20:10.

Cykl zamknie imponujący film „Anomalisa” („Anomalisa”), którego twórcy Duke Johnson i laureat Oscara® Charlie Kaufman („Być jak John Malkovich”, „Zakochany bez pamięci”) zapragnęli opowiedzieć o egzystencjalnych rozterkach mężczyzny w średnim wieku za pomocą animacji. Produkcja walkę o złotą statuetkę Akademii w kategorii Najlepszy film animowany przegrała z dziełem należącego do Disneya studia Pixar „W głowie się nie mieści”.

Premiera: czwartek, 28 marca, 20:10.

Ponadto, w marcu na antenie Ale kino+ premierowe odcinki serialu kryminalnego „Protokolantka” („Die Protokollantin”). W każdą niedzielę już od 3 marca o godz. 20:10.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *