Prasa - Ksiązka

„Nasza Europa” – nowy weekendowy magazyn „Gazety Wyborczej”

W sobotę, 9 marca br. na rynku pojawi się pierwszy numer magazynu „Nasza Europa” – nowego dodatku „Gazety Wyborczej”, który dostępny będzie raz w tygodniu z weekendowym wydaniem dziennika. Czytelnicy znajdą w nim treści dotyczące zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego, analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej oraz przegląd prasy zagranicznej.

 

Na łamach 12-stronicowego magazynu redakcja „Gazety Wyborczej” będzie starała się odpowiedzieć na najważniejsze pytania, które czytelnicy dziennika stawiają sobie przed zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego: dlaczego warto głosować; jak to się stało, że antyunijne ugrupowania rosną w siłę; co robić, żeby dbać o europejskie wartości oraz jak zmiany w Europie wpływają na wewnętrzną politykę w Polsce.

W dodatku znaleźć będzie można również ciekawe analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej z zagranicznych tytułów prasowych, z którymi „Gazeta Wyborcza” współpracuje w projekcie LENA (Leading European Newspaper Alliance) – „El Pais”, „Die Welt”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genéve”, a także stałe rubryki, m.in. felieton o polskich firmach działających w Unii Europejskiej czy kartkę z kalendarza – najważniejsze daty w historii powstawania wspólnoty europejskiej.

– Czytelnicy „Gazety Wyborczej” codziennie oczekują kolejnych tekstów o świecie. Nowy tygodnik „Nasza Europa”, który powstaje we współpracy z największymi europejskimi gazetami stowarzyszenia LENA, odpowiada na potrzeby naszych odbiorców, oferując im więcej tematów związanych ze zbliżającymi się Eurowyborami i brexitem mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

– Tegoroczne wybory do Parlamentu Europejskiego zdecydują być może o tym, jak będzie wyglądać przyszłość wspólnej Europy. Głównym celem „Naszej Europy” jest więc przybliżenie czytelnikom tematów europejskichdodaje Roman Imielski, szef Newsroomu „Gazety Wyborczej” i jeden z redaktorów prowadzących nowy magazyn.

Pozostałymi redaktorami prowadzącymi są dziennikarze Mariusz Kania, Łukasz Grzymisławski oraz Bartosz Wieliński.

W pierwszym numerze „Naszej Europy” przeczytać będzie można m.in. o tym, czy nadszedł kryzys wartości europejskich, jak wygląda narodowa terapia Francuzów i czy istnieje możliwość, aby systemowo uregulować podział w opiece nad dziećmi. Czytelnicy znajdą również w wydaniu „mapę populistów” przedstawiającą antyunijne, narodowe i skrajnie prawicowe ugrupowania w Unii Europejskiej.

Magazyn „Nasza Europa” zastąpi inny sobotni dodatek „Gazety Wyborczej” – „The Wall Street Journal”, który był wydawany od października 2017 roku. „Gazeta Wyborcza” nie kończy jednak współpracy z amerykańskim dziennikiem – najciekawsze teksty cały czas będą się pojawiać na łamach „Gazety Wyborczej” w różnych działach, a także w „Naszej Europie” i serwisie Wyborcza.pl.

Wydanie wspiera promocja w radiu (Radio TOK FM, RMF FM), internecie (Google, Facebook), a także autopromocja na łamach dziennika, w serwisie Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych. Działania reklamowe przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *