Play razem z influencerami nagrał klasyczne bajki ze współczesnymi morałami (wideo)
Operator Play oraz współpracujący z nim najpopularniejsi polscy youtuberzy przygotowali nowoczesne wersje klasycznych bajek, które mają przestrzegać najmłodszych przed zagrożeniami, związanymi z nowymi technologiami. Na oficjalny kanał sieci Play na YouTube trafiły współczesne interpretacje “Kota w butach”, “Kopciuszka”, “Królowej Śniegu”, “Królewny Śnieżki” oraz “Czerwonego Kapturka”.
W ramach Play Live Show operator Play razem z Twórcami z ekipy #teamplay i #gamersgonnaplay stworzył 5 reinterpretacji klasycznych bajek. To widzowie i fani mieli okazję wybrać i zdecydować, które z nich zostaną nagrane. Wybrane w głosowaniu na kanałach topowych influencerów tytuły zostały zmodyfikowane, unowocześnione, wzbogacone o aktualne morały i zainscenizowane. Bohaterami i narratorami zostali sami twórcy, natomiast scenografia została narysowana w trakcie postprodukcji.
Głównym tematem bajek są współczesne niebezpieczeństwa, jakie czyhają na dzieci w sieci oraz zwracanie uwagi na zagrożenia, wynikające z nieodpowiedniego korzystania z nowoczesnych technologii. Wśród poruszanych tematów pojawiają się m.in. szkodliwość hejtu w Internecie, niebezpieczne rozmowy z nieznajomymi, przekłamana rzeczywistość, miłość przez Internet czy anonimowość i uczciwość.
Klasyczne historie zostały zdigitalizowane i przełożone na obecne czasy, by jeszcze lepiej dotrzeć do grupy najmłodszych użytkowników sieci. Morały każdej z historii zostały uwspółcześnione tak, aby w naturalny sposób pasowały do nich nowoczesne technologie. Jednym z ciekawszych przykładów jest „Kopciuszek”, w którym królewicz zamiast szklanego pantofelka, używa smartfona z czytnikiem linii papilarnych, aby odnaleźć księżniczkę – właścicielkę urządzenia.
Współczesnej interpretacji doczekały się “Kot w butach”, “Kopciuszek”, “Królowa Śniegu”, “Królewna Śnieżka” i “Czerwony Kapturek”. Efektem współpracy są krótkie, trwające od 2 do 4 minut klipy, skierowane nie tylko do stałej widowni twórców. Powinny one przede wszystkim zainteresować najmłodszych użytkowników sieci oraz ich rodziców a także uczulić ich na zagrożenia, które mogą ich spotkać we współczesnym świecie.
W bajkach wystąpili najpopularniejsi polscy youtuberzy – między innymi Martin Stankiewicz, Piotr Ogiński, Człowiek Warga, Dawid Myśliwiec, Ajgor Ignacy, Wujaszek Liestyle, Ciocia Liestyle. Ekipę zasilili także Damian „Nervarien” Ziaja, Adrian „Manoyek” Molenda, Mateusz „MKRR3” Krzesiński, Karol „Karolek” Dąbrowski, Paweł „Leh” Lehmann, Karol „Sitr0x” Wiewiórski, oraz Karolina i Natalia z kanału „Szparagi”, Huyen i Marcin z kanału „emce”, Justyna z „10 minut spokoju” i Paulina Mikuła z „Mówiąc Inaczej”.
Za reżyserię bajek odpowiada Agata Lipnicka-Modrzejewska, producentem jest OTO Film.Pomysł kreatywny i postprodukcja – Agencja Plej. Współpraca z influencerami – Agencja Plej i MediaCom.
Wszystkie bajki można obejrzeć na oficjalnym kanale sieci Play na YouTube: