Nowa mobilna strona główna WP
Wirtualna Polska wprowadziła nową stronę główną na urządzenia mobilne. Powiększono w niej zdjęcia i wyróżniono kolorystycznie część tytułów. Wyniki meczów i notowań walutowych dostępne są w czasie rzeczywistym. W dolnej części strony zaprojektowano sekcję przewijaną poziomo. Reklamodawcy zyskali również nowe formaty.
W nowej odsłonie mobilnej strony głównej WP postawiono na przejrzystość i czytelność treści. Powiększono zdjęcia i wyróżniono kolorystycznie część tytułów. Zabieg ten ułatwia użytkownikom szybkie przeglądanie strony i podkreśla jednocześnie podział na sekcje tematyczne. Newsy mogą być również rozbudowywane o materiały powiązane, co pozwala na poznanie szerszej perspektywy ważnego tematu.
– Jesienią zeszłego roku wprowadziliśmy zupełnie nową, desktopową stronę główną WP i od razu podjęliśmy pracę nad wersją na urządzenia przenośne. Nowa mobilna WP ma nową technologię, jest dobra dla użytkowników i realizuje wszystkie nasze założenia biznesowe – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego
Pojawiły się także widżety, dzięki którym użytkownicy zyskują dostęp do wyników meczów i notowań walutowych w czasie rzeczywistym. W dolnej części strony zaprojektowano sekcję, której celem jest przypomnienie najważniejszych tematów. Pojawiają się w niej najpopularniejsze materiały z ostatnich 24 godzin, które przewija się poziomo. Użytkownicy zyskali także łatwiejszy dostęp do prognozy godzinowej, która jest teraz wyświetlana na oddzielnej warstwie. Pozwala to na szybki powrót do strony głównej.
– Wszystkie wprowadzone zmiany to odpowiedź na prośby naszych użytkowników, które zgłosili m.in. w badaniach jakościowych. Nowa mobilna WP to produkt, którego kod napisaliśmy na nowo. Przez wiele miesięcy wspólnie z zespołem pracowaliśmy nie tylko nad wyglądem, ale także nad aspektem technologicznym. Dzięki temu użytkownikom zaoferowaliśmy lepszą czytelność, a reklamodawcom nowe formaty – mówi Jarosław Żulpo, dyrektor departamentu rozwoju produktu wydawniczego w WP Media.
Wraz ze startem nowej, mobilnej WP wdrożono m.in. Midbox w ofercie multiscreen, który znajduje się pod główną sekcją redakcyjną na górze strony. Standardową emisję Content Boxów wzbogacono o tapetę i Paralaksę. W pierwszym tygodniu od uruchomienia nową mobilną stronę główną WP odwiedziło dziennie nawet 1,3 miliona realnych użytkowników (badanie Gemius/PBI, średnia z okresu 25.03–31.03.2019).
– Siatkę reklamową nowej mobilnej WP zoptymalizowaliśmy według standardów Coalition for Better Ads. Po zmianach, zgodnie z danymi wewnętrznymi, widzialność np. reklamy Rectangle/Halfpage wzrosła o 3 p.p. w stosunku do poprzedniej wersji – mówi Krzysztof Balewski, Ad Product Manager w WP Media.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI w lutym 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22 mln Polaków.