Internet & Gry - Reklama

Wyborcza.pl patronem ekspedycji Marka Kamińskiego i robota NOA

Jesienią 2019 r. znany podróżnik Marek Kamiński ponownie ruszy w drogę – tym razem w towarzystwie humanoidalnego robota imieniem NOA. Wyprawa, którą odbędzie za kierownicą samochodu elektrycznego, ma zwrócić uwagę wszystkich na zastosowanie nowych technologii do przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Pięciomiesięczną podróż Kamińskiego i NOA relacjonować będzie Wyborcza.pl jako patron medialny projektu o nazwie AINTE 2019.

 

W poniedziałek, 8 kwietnia br. podczas odbywającego się w Gdańsku Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego Marek Kamiński ogłosił cel i misję swojej nowej wyprawy – w październiku 2019 r. zamierza przejechać samochodem elektrycznym dookoła świata, przebywając łącznie 20 tys. km. Zabierze ze sobą robota humanoidalnego NOA, który dzięki specjalnemu oprogramowaniu będzie komunikować się z innymi i opowiadać o projekcie.

W ramach AINTE 2019 Kamiński i NOA odwiedzą 20 krajów – Wielką Brytanię, Belgię, Francję, Niemcy, Polskę, Czechy, Austrię, Włochy, Grecję, Turcję, Iran, Pakistan, Indie, Chiny, Koreę Południową, Japonię, Stany Zjednoczone, Kanadę, Holandię i ponownie Wielką Brytanię. Podczas wyprawy robot będzie gromadzić dane o zmianach klimatycznych, podobnie jak specjalnie wyposażony samochód, a dodatkowo dzięki wbudowanym sprzętom NOA na bieżąco i online będzie relacjonować podróż.

Wyborcza.pl została patronem medialnym wyprawy. Na stronach serwisu po starcie ekspedycji będzie można śledzić jej postępy, a także dowiedzieć się więcej m.in. o robotach humanoidalnych i ich programowaniu. Redakcja “Gazety Wyborczej” przygotowuje też rozmowę z Markiem Kamińskim – już w wkrótce na jej papierowych i cyfrowych łamach będzie można przeczytać o tym, co motywuje znanego polskiego podróżnika i co sądzi on o możliwości nawiązania relacji z robotem.

Materiały związane z projektem będą powstawać w dużej mierze w zespole działu Technologie “Gazety Wyborczej”, który wydaje serwis Wyborcza.Tech.

Patronat nad nietypową podróżą z wykorzystaniem nowych technologii to kolejne działanie “Gazety Wyborczej” z obszaru innowacji. Najważniejszym projektem zespołu dziennika w tym zakresie są “Jutronauci”, czyli akcja mająca na celu promocję innowacyjności i ludzi nastawionych na zmienianie świata. W czasie dwóch edycji projektu – z 2017 i 2018 r. w artykułach, materiałach multimedialnych oraz w ramach otwartych wydarzeń prezentowane były sylwetki otwartych i nowoczesnych jutronautów, m.in. naukowców, projektantów, specjalistów od nowych technologii, ale też artystów. Każda z osób zaproszonych do udziału w projekcie opowiadała o sobie, dzieliła się swoimi historiami sukcesów i porażek, aby inspirować i zachęcać innych do działania. Częścią działań było też przyznanie stypendium „Bilet za horyzont”, którego laureaci mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia oraz czasu mentorów dla rozwoju osobistego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *