Kwietniowe przetasowania w kategorii Informacje i Publicystyka
Zgodnie z danymi Badania Gemius/PBI w kwietniu 2019 w kategorii tematycznej Informacje i Publicystyka nastąpiły istotne zmiany w rankingu największych wydawców. Roszady dotyczą przede wszystkim trzech pierwszych miejsc. Grupa Interia.pl zarówno w ogólnej, jak i szczegółowej kategorii tematycznej Informacje i Publicystyka awansowała na drugie miejsce.
W ogólnej kategorii Informacje i Publicystyka pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje Grupa Polska Press, która w kwietniu osiągnęła wynik 16,3 mln użytkowników. Drugie miejsce (awans z miejsca trzeciego) należy do Grupy Interia.pl notującej 12,1 mln userów (wzrost o 22% w stosunku do poprzedniego miesiąca). Kolejne miejsce zajęła Grupa RAS Polska z wynikiem 11,5 mln userów. Tuż za podium uplasowała się Grupa Gazeta.pl (10,3 mln), a pierwszą piątkę zamyka Grupa Wirtualna Polska z wynikiem 9,8 mln użytkowników. W tej kategorii w kwietniu najszybciej rosła Grupa Interia.pl, osiągając wzrost userów o 22%. Dla porównania w ciągu miesiąca Grupie RAS Polska przybyło 8% użytkowników, Grupom Polska Press i Wirtualna Polska po 7% użytkowników, a Grupie Gazeta.pl 6%.
Zmianie uległa także sytuacja w szczegółowej kategorii Informacje i Publicystyka. Pierwsze miejsce w kategorii w kwietniu nadal należało do Grupy RASP (10,8 mln RU). Na drugie miejsce, wyprzedzając Wirtualną Polskę (9,8 mln RU), wskoczyła Grupa Interia.pl, która osiągnęła wynik 10,2 mln użytkowników, notując jednocześnie najwyższą dynamikę wzrostu miesiąc do miesiąca (25 %) wśród pięciu największych wydawców. Wzrosty dla pozostałych podmiotów wahały się w przedziale 6-8% użytkowników.
– Ostatnie wyniki Gemius/PBI pokazują, że Grupa Interia.pl jest dla Polaków ważnym źródłem informacji o otaczającej rzeczywistości. Wzrosty odwiedzalności obserwowaliśmy we wszystkich serwisach informacyjnych – szczególnie w okresie startu oraz trwania ogólnopolskiego strajku nauczycieli. Do serwisów Grupy Interia.pl internauci zaglądali także po informacje związane z pożarem Katedry Notre Dame – mówi Marzena Suchan, Dyrektor Serwisów Informacyjnych w Interii. -Warto jednocześnie odnotować, że sam serwis Fakty Interia.pl w kwietniu br. odwiedziło o 24% więcej userów niż w marcu – dodaje Suchan.
Według Badania Gemius/PBI w kwietniu 2019 roku strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 19,0 mln użytkowników (RU) i 1,4 mld odsłon, a sam portal Interia – 14,3 mln użytkowników i 753 mln odsłon.