Internet & Gry - ReklamaMediaPolecane

Wirtualna Polska podsumowuje 1. kwartał 2019 roku podsumowuje 1. kwartał 2019 roku

Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. kwartale 2019 roku miała prawie 157 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o jedną trzecią w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto urósł o 72,5% i wyniósł 14,3 mln zł. Grupa WP, jako pierwszy wydawca w Polsce, wprowadza technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), pozwalającą na zastąpienie bloku reklamowego w tradycyjnej telewizji, reklamą wideo online.

 

 

Po raz pierwszy w historii Wirtualnej Polski Holding wpływy ze spółek e-commerce w segmencie online zrównały się z wpływami spółki WP Media SA. Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o jedną trzecią i wyniosły 157 mln złotych. Pierwszy kwartał 2019 roku to również rekordowy wzrost zysku WP, który wyniósł 14,3 mln zł.

– Tak jak przewidywaliśmy, przychody ze spółek e-commerce zakupionych w ostatnich 5 latach, są już wyższe od przychodów z działalności mediowej. W kategorii rentowność, media jednak wciąż dominują w naszym holdingu mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

 

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za 1. kwartał 2019 i 2018 roku.

w tys. zł Trzy miesiące zakończone
31 marca 2019
Trzy miesiące zakończone
31 marca 2018
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE  
Przychody ze sprzedaży 152 390 114 915 37 475 32,6%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 147 849 110 891 36 958 33,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 43 994 37 497 6 497 17,3%
EBITDA (wg. MSR 17) 42 251 34 590 7 661 22,1%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 45 806  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 44 063  –  – nd.
Segment TV  
Przychody ze sprzedaży 4 605 2 895 1 710 59,1%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 4 605 2 895 1 710 59,1%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)  (1 763)  (2 522) 759 (30,1%)
EBITDA (wg. MSR 17)  (1 783)  (2 588) 805 (31,1%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)  (1 763)  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16)  (1 783)  –  – nd.
Segmenty łącznie  
Przychody ze sprzedaży 156 995 117 810 39 185 33,3%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 152 454 113 786 38 668 34,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 42 231 34 975 7 256 20,7%
EBITDA (wg. MSR 17) 40 468 32 002 8 466 26,5%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 44 043  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 42 280  –  – nd.
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (16 381)  (13 453)  (2 928) 21,8%
Zysk na działalności operacyjnej 23 717 18 549 5 168 27,9%
Wynik na działalności finansowej  (3 906)  (6 058) 2 152 (35,5%)
Zysk przed opodatkowaniem 19 811 12 491 7 320 58,6%
Zysk netto 14 368 8 329 6 039 72,5%

 

Jako pierwsza w Polsce WP wprowadziła technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), która polega na zastąpieniu bloku w telewizji linearnej, reklamą wideo online. DAI z powodzeniem wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie na kanale Telewizja WP. Technologia pozwala na dobudowanie zasięgu, zwłaszcza wśród młodych użytkowników i lepszą personalizację reklam.

– Dzięki DAI można realizować efektywniejsze kampanie reklamowe. Jesteśmy gotowi, by w usłudze WP Pilot, wdrożyć tę technologię w kolejnych kanałach, jeśli tylko pozwoli na to regulator. Tzw. „addressable TV” staje się standardem na zachodzie, chcemy przyczynić się do jego rozwoju w Polsce dodaje Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, e-holiday.pl), mody (domodi.pl, alani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w marcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22,5 mln Polaków.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *