„Gazeta Wyborcza” włącza się w akcję #vote4friendship i zachęca do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego
W piątek, 24 maja br. do całego nakładu „Gazety Wyborczej” zostanie dołączony plakat z flagą Unii Europejskiej z hasłem „Europa na tak!”. Na jego drugiej stronie czytelnicy znajdą grafikę odwołującą się do idei przyjaźni europejskiej, stworzoną przez młodych artystów w ramach akcji #vote4friendship. To wspólny projekt 16 krajów UE, który ma zachęcić młode osoby do głosowania w zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego.
W ramach projektu Pencil Friends, który jest częścią akcji #vote4friendship, 19 grafików i ilustratorów z 16 krajów członkowskich Unii Europejskiej przygotowało plakaty oparte na motywie międzynarodowej przyjaźni – idei bliskiej zarówno Unii Europejskiej, jak i młodym ludziom, którzy chętnie zawierają znajomości przekraczające geograficzne czy mentalne granice.
Każdy z artystów w projekcie stworzył unikalną postać reprezentującego dany kraj „przyjaciela”. Poszczególni bohaterowie zostali połączeni w międzynarodowe pary i przeniesieni na plakaty. Na powstałych grafikach postaci podają sobie ręce i zachęcają do głosowania „na przyjaźń”.
Grafika, którą znajdą jutro czytelnicy dziennika na odwrocie plakatu z Unią Europejską, symbolizuje przyjaźń polsko-portugalską. Jej autorami są Tymek Jezierski z Polski oraz Tiago Galo z Portugalii.
Włączając się w akcję #vote4friendship, „Gazeta Wyborcza” zachęca do udziału w tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w Polsce już w najbliższą niedzielę, 26 maja br.