Kaspersky: firma prezentuje nowe założenia dot. marki i identyfikację wizualną
Od ponad dwóch dekad firma Kaspersky Lab oferuje czołowe rozwiązania cyberbezpieczeństwa, realizując swoją misję ratowania świata. Wraz z postępującą cyfryzacją i globalizacją świata firma wykroczyła poza ramy laboratorium antywirusowego i stała się liderem technologicznym oferującym zaawansowany i rozbudowany katalog rozwiązań i usług cyberbezpieczeństwa, łącznie z innowacyjnymi technologiami, usługami chmurowymi oraz czołową wiedzą ekspercką dot. cyberzagrożeń.
Dzisiejsza zmiana marki odzwierciedla tę transformację. Nazwa firmy została skrócona do formy “Kaspersky”, a nowa misja – “budujemy bezpieczniejszy świat” – podkreśla dążenie do zaufanej i transparentnej przyszłości, w której dzięki należytej ochronie wszyscy mogą bez ograniczeń korzystać z możliwości oferowanych przez technologię.
Nowe założenia dotyczące marki odzwierciedlają ewolucję zorientowania firmy z “cyberbezpieczeństwa” na znacznie szerszą koncepcję “cyberodporności”. Żyjemy w świecie, w którym technologia łączy ludzi między platformami i granicami w sposób nieosiągalny jak nigdy wcześniej. W związku z tym cyberbezpieczeństwo we współczesnym świecie to znacznie więcej niż ochrona urządzeń – to rozwijanie ekosystemu, w którym bezpieczne są wszystkie aspekty świata technologicznego. Zmiany wprowadzone w założeniach marki Kaspersky podkreślają zaangażowanie firmy w tę ewolucję oraz w rozwijanie wyższych standardów branżowych dla lepszej przyszłości. To także oznaka pełnego wsparcia idei tworzenia systemów, które są bezpieczne już na etapie projektowania, oraz odejścia od świata, w którym bezpieczeństwo jest tylko dodatkową warstwą dodawaną na sam koniec.
Komentując zmiany w założeniach dot. marki, Jewgienij Kaspersky, dyrektor generalny firmy, powiedział: Od dnia, w którym ponad 22 lata temu założyliśmy naszą firmę, obserwujemy ciągłą ewolucję cyberzagrożeń oraz branży bezpieczeństwa IT, przy jednoczesnym wzroście roli technologii w codziennym życiu i pracy. Współczesny świat ma nowe potrzeby, a zmiany dot. marki odzwierciedlają naszą wizję ich realizacji – nie tylko dzisiaj, ale także w przyszłości. Budując na bazie naszych sukcesów w chronieniu przed cyberzagrożeniami, chcemy pomagać budować bezpieczniejszy świat, który będzie odporny na cyberzagrożenia. Świat, w którym wszyscy będą mogli swobodnie korzystać z możliwości oferowanych przez technologię.
Nowa identyfikacja wizualna
Nieodłącznym elementem wprowadzonych zmian jest uaktualnienie identyfikacji wizualnej marki, która odzwierciedla najważniejsze wartości firmy Kaspersky. Znaki zastosowane w nowym logo zostały oparte na geometrii i matematycznej precyzji, co reprezentuje inżynierię oprogramowania najwyższej klasy, na bazie której powstała firma Kaspersky. Wraz ze zmianą nazwy z logo usunięty został dopisek “Lab”.
Podstawy naszego logo powstały w 1997 r., a od tego czasu zmieniło się bardzo wiele. Poprzednio użyliśmy liter alfabetu greckiego, które nie mają już zastosowania ze względu na zmiany w naszej komunikacji – chcemy patrzeć w przyszłość i podkreślać cyfrowy charakter świata. Podczas projektowania nowego logo uznaliśmy także, że logicznym posunięciem będzie usunięcie dopisku “Lab” w celu uproszczenia przekazu – powiedział Andrew Winton, dyrektor działu marketingu w firmie Kaspersky.