56. KFPP w Opolu bezkonkurencyjny
Wyjątkowy 56. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki zapewnił Jedynce pozycję lidera w miniony weekend. Według MOR widownia tegorocznego wydarzenia była wyższa o 20 proc. w porównaniu do festiwalu w ubiegłym roku.
Trzy niezapomniane wieczory z pewnością na długo pozostaną w pamięci publiczności opolskiego amfiteatru oraz widowni telewizyjnej. Festiwal w Opolu cieszy się niesłabnącą popularnością, a tegoroczne koncerty były najchętniej oglądanymi programami w weekendowych ramówkach. Wynik ten potwierdzają oba pomiary oglądalności: według danych NAM tegoroczne wydarzenie uzyskało wyższe wyniki w porównaniu z zeszłorocznym festiwalem – widownia była liczniejsza o prawie o 15 proc. Średnia oglądalność trzech koncertowych dni wyniosła 2,2 mln osób.
Najliczniejszą widownię zgromadził znakomity koncert “Od Opola do Opola”, podczas którego uczczono wiele jubileuszy pracy artystycznej, a na scenie zabrzmiały przeboje podsumowujące muzycznie rok 2018. Średnia widownia koncertu wg MOR wyniosła 3,7 mln, a według NAM 2,8 mln widzów (udz. 23,7 %).
Drugim tytułem weekendu był koncert “Premier”, w którym zwyciężył Marcin Sójka – laureat „The Voice of Poland”. Średnia widownia muzycznej uczty z udziałem wyśmienitych artystów wyłonionych przez Radę Artystyczną w składzie: Mateusz Matyszkowicz, Konrad Smuga, Artur Orzech, Magdalena Matyjaszek, Jarosław Wasik i Jan Borysewicz wyniosła 3,1 mln osób (MOR) i 2,4 mln (NAM).
Niesamowity niedzielny koncert “Nie pytaj o Polskę #30latWolności” przyciagnął wg MOR 3 mln widzów, zaś według NAM 2,3 mln widzów. Wzruszona publiczność wraz z wykonawcami śpiewała hity minionego 30-lecia w klasycznych i nowych aranżacjach. Na scenie królowała Maryla Rodowicz, której występ publiczność nagrodziła owacjami na stojąco. W minucie najwyższej oglądalności koncert śledziło 4 mln widzów.
Muzyczne widowisko „Walizki moje pełne snów… czyli podróż poety” zabrało widzów w świat piosenek literackich i kabaretowych. Koncert w TVP1 obejrzało wg MOR ponad 2 mln widzów, a według NAM 1,6 mln osób.
Piątkowe “Debiuty” i rywalizacja młodych wykonawców przyciągnęły wg MOR 2 mln widzów, a według NAM 1,2 mln. Nagrodę im. Anny Jantar zdobył Sargis Davtyan, a laur publiczności przypadł Oli Nykiel. Oboje uczestniczyli w reaktywowanej „Szansie na sukces. Opole 2019”.
Festiwalowe koncerty mogli podziwiać widzowie TVP1 i TVP Polonia. Doskonała oglądalność koncertów z opolskiego amfiteatru umocniła Jedynkę na pozycji lidera. Udziały Anteny wyniosły odpowiednio 14,7% w piątek, 11,9% w sobotę oraz 11% w niedzielę.
WOOW Milion widzów różnicy pomiędzy znanym instytutem badawczym a pseudoinstytutem stworzonym przez TVP na potrzeby propagandy sukcesu.
Sam się dziwię skąd TVP bierze takie kosmiczne wyniki 😀
Bo Telewizja Polska S.A. za czasów mojego ulubionego prezesa Kurskiego mówi prawdę i zawsze patrzy na prawdziwe wyniki oglądalności, panie redaktorze. A Nielsen ciągle manipuluję obniżaniem oglądalności. Więc, jeśli prawdziwe informacje i świetna rozrywka? To tylko w TVP!
Każdy ma swoje zdanie ja nie ingeruje w twoje 🙂 Pozdrawiam 🙂