Internet & Gry - Reklama

Serwisy internetowe Agory z zabezpieczeniem przed botami i internetowymi trollami

Zespół portalu Gazeta.pl na wszystkich swoich stronach podpiął narzędzie ABT Shield, stworzone przez firmę Edge NPD. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala na ograniczenie rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji, a także negatywnego wpływu botów i trolli na doświadczenie czytelników oraz skuteczność kampanii reklamowych. Wkrótce rozwiązanie wdrożą również serwisy Wyborcza.pl dla ruchu niesubskrypcyjnego.

 

 

Zwiększona aktywność fałszywych użytkowników, działalność botów i trolli internetowych czy skanowanie witryn i kopiowanie treści w czasie rzeczywistym to zagrożenia, z którymi coraz częściej mierzą się wydawcy internetowi. Wdrożenie narzędzia ABT Shield przez serwisy Agory to odpowiedź na te problemy.

Produkt ABT Shield powstał dzięki finansowaniu w ramach programu Google DNI Fund i został zaprojektowany w ścisłej współpracy z wydawcami, reklamodawcami, środowiskiem akademickim i think tankami. Zaufanym partnerem firmy Edge NPD, która tworzy to rozwiązanie, jest również Gazeta.pl. Zespół portalu brał udział w rozwijaniu narzędzia ABT Shield i sprawdzał jego skuteczność na wybranych serwisach, aby po fazie testów wdrożyć je na wszystkich swoich stronach.

– Współpraca przy projekcie ABT Shield jest dla nas bardzo ważna – to krok w kierunku transparentności ruchu w internecie. Zależy nam na tym, żeby nasi użytkownicy mieli dostęp do treści i forów dyskusyjnych tworzonych z myślą o ich rzeczywistych zainteresowaniach i potrzebach. Z drugiej strony chcemy, żeby wydatki marketingowe naszych klientów były inwestowane w kontakt z prawdziwymi użytkownikami, a nie z maszynamitłumaczy Artur Birnbaum, dyrektor ds. badań i strategii Gazeta.pl.

Zespoły Gazeta.pl i Wyborcza.pl będą mogły identyfikować i eliminować sztuczny ruch generowany przez boty i fałszywych internautów. To rozwiązanie korzystne zarówno z punktu widzenia użytkowników, pozwala poprawiać jakość treści rzeczywiście czytanych przez internautów, jak i reklamodawców, którzy płacą za jakościowy ruch na stronach prezentujących ich produkty.

ABT Shield to narzędzie, które uczy się schematów działania i śledzi zachowanie botów i trolli na podstawie analizy dużej ilości ruchu internetowego. Kluczowi wydawcy i firmy internetowe przeprowadzają wspólną analizę ruchu w celu wymiany doświadczeń, a każdy nowy użytkownik rozwiązania pomaga w budowaniu szczelniejszej i doskonalszej tarczy przeciwko botom i trollom poprzez anonimowe udostępnianie śladów groźnych połączeń.

– Jako największy wydawca subskrypcyjny w Polsce i 15. na świecie promujemy wszelkie rozwiązania wspierające prawdziwe czytelnictwo i realny kontakt z reklamą, a nie botami. Prenumeratorzy Wyborcza.pl to prawdziwi ludzie. Za pomocą ABT Shield będziemy monitorować ruch niesubskrypcyjny, czyli użytkowników korzystających z naszych serwisów spoza paywalla – mówi Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.

Projekt wdrożenia narzędzia ABT Shield w serwisach internetowych Agory jest prowadzony w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.

Edge NPD to firma specjalizująca się w innowacjach dotyczących badań rynku. Rozwija technologie we współpracy z mediami i reklamodawcami na rynku cyfrowym, co pozwala na kompleksową analizę zachowań internautów oraz zwiększenie rentowności wydawców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *