Ultraliga w liczbach. Drugi sezon pobił kolejne rekordy!
Krajowe rozgrywki League of Legends od Polsat Games zachwycają coraz bardziej. W szczytowym momencie Ultraligę oglądało prawie 42 tysiące widzów, a transmisje zostały wyświetlone ponad 2,6 mln razy. Tym razem projekt zgromadził nie tylko najlepsze drużyny w Polsce, ale także w roli prowadzących gwiazdy show-biznesu takie jak Krzysztof Ibisz i Maciej Dowbor. – Drugi sezon Ultraligi to kolejny krok w konsekwentnym dążeniu do ostatecznej profesjonalizacji polskiej sceny League of Legends – powiedział Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.
Kolejny sezon Ultraligi za nami. To był emocjonujący czas, w którym gracze pokazali nam kawał dobrego LoL-a pełnego fantastycznych zagrań i ciekawych taktycznych rozwiązań. Nie obyło się bez niespodzianek, co tylko udowadnia, że w Ultralidze nie można niczego zakładać „z góry”, tylko trzeba na bieżąco obserwować zmagania najlepszych zawodników w Polsce.
Wyemitowaliśmy 104 godziny zmagań na żywo prosto z dedykowanego e-sportowi studia Polsat Games w Warszawie, a łączny czas oglądania wyniósł ponad 65 milionów minut, co daje 124 lata! Natomiast publikacje w mediach społecznościowych dotyczące 2. sezonu Ultraligi uzyskały ponad 25 mln kontaktów z odbiorcami (o 5 mln więcej niż w pierwszym sezonie). Za to zaangażowanie wzrosło o prawie 10% w stosunku do poprzedniego sezonu.
Ten sezon był także wyjątkowy ze względu na udział gwiazd rodzimego show-biznesu. Maciej Dowbor wcielił się w rolę hosta Ultraligi pierwszego dnia fazy pucharowej. Podczas finałów dołączył do niego Krzysztof Ibisz, który dodatkowo wcielił się w rolę zza kulisowego reportera. Wywiady autorstwa Ibisza zrobiły furorę w internecie i zostały wyświetlone ponad 400 tysięcy razy. Gwiazda Polsatu podbiła serca młodej publiczności swoim swobodnym stylem bycia i łatwością z jaką wszedł w specyficzne środowisko graczy.
Potencjał e-sportowej produkcji Polsat Games zauważają nie tylko marki z branży gamingowej. Partnerem Ultraligi w tym sezonie była firma Pizza Hut, a nagrody rzeczowe dla najlepszych zawodników oraz najbardziej aktywnych widzów ufundował HyperX.
– Projekt stale się rozwija. Kolejne znane marki obdarzają nas zaufaniem, a organizacje e-sportowe rodzą się na naszych oczach i prężnie rozwijają w Ultralidze. To wszystko utwierdza nas w przekonaniu, że idziemy w dobrym kierunku. Damy z siebie wszystko, żeby kolejne odsłony Ultraligi jeszcze bardziej zapadły w pamięć naszym widzom – podsumował Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.
Dwa najlepsze zespoły drugiego sezonu polskiej ligi League of Legends devils.one i Rogue Esports Club awansowały do europejskich rozgrywek European Masters, w których zdążyły odnieść pierwsze sukcesy. Obie drużyny awansowały do fazy playoff turnieju. EU Masters jest transmitowane na żywo w Polsat Games.