Wyniki ATM Grupy za pierwsze półrocze 2019 roku!
Bardzo dobre wyniki oglądalności produkowanych seriali i programów telewizyjnych, wzrost przychodów o niemal 13 proc. rok do roku oraz podpisanie umów produkcyjnych z kluczowymi polskimi i globalnymi nadawcami. ATM Grupa – największa niezależna firma produkcyjna w Polsce – zaprezentowała wyniki za pierwsze półrocze 2019 roku.
Produkcja telewizyjna i filmowa to kluczowy segment w Grupie Kapitałowej ATM Grupa. W pierwszym półroczu 2019 roku na 37 antenach można było oglądać aż 50 produkcji Grupy, wśród których dominującą pozycję zajmowały seriale. Spółka kontynuowała prace m.in. nad takimi serialami jak „Świat według Kiepskich”, „Pierwsza Miłość”, „Policjantki i Policjanci”, „Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny” – realizowane dla Telewizji Polsat i TV4; „Ojciec Mateusz”, „Dziewczyny ze Lwowa”, „Echo Serca” – realizowane dla Telewizji Polskiej; oraz „Lombard. Życie pod zastaw” – realizowany dla stacji TV Puls.
Oglądalność produkcji ATM grupy
„Nasze produkcje odnotowały w pierwszym półroczu doskonałe wyniki oglądalności, mimo szerokiej oferty programowej nadawców i bardzo silnej konkurencji”, podkreśla Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy. „Większość kontynuowanych produkcji ma mocno ugruntowaną pozycję na rynku i stałą widownię, co przekłada się na wysoki udział w widowni stacji telewizyjnych i niejednokrotnie pozycję lidera w paśmie, w którym emitowane są seriale”.
Najlepiej oglądanym serialem produkowanym przez ATM Grupa w II kwartale 2019 roku był „Ojciec Mateusz”. Odcinek wyemitowany 9 maja 2019 roku na antenie TVP1 zgromadził przed telewizorami 3,3 mln widzów, przy udziale 21 proc. Poza serialami, w segmencie produkcji telewizyjnej i filmowej, istotną pozycję zajmują programy niefabularne. Bardzo dobrą oglądalność zdobywa m.in. „Koło fortuny” realizowane dla TVP, którego oglądalność 5 maja 2019 roku wyniosła 2,5 mln widzów.
„Dobre wyniki oglądalności są czynnikiem decydującym o zamówieniu przez nadawców kolejnych serii. W pierwszym kwartale podpisaliśmy umowy na realizację kolejnych serii naszych produkcji, w tym seriali Wataha (HBO), Świat według Kiepskich, Więzienie, Gabinet nr 5, Lombard. Życie pod zastaw (Polsat) oraz Dziewczyny ze Lwowa i Echo serca (TVP)”, dodaje Andrzej Muszyński. „Nasz potencjał coraz wyraźniej dostrzegają także globalni gracze, tacy jak Netflix, czego przejawem jest zlecenie na realizację serialu W głębi lasu. Cieszy nas bardzo także kolejny międzynarodowy sukces – serial dokumentalny Złoto Bałtyku, realizowany dla kanału History z portfolio A+E Network, trafił do międzynarodowej dystrybucji w 25 krajach”.
Przychody ATM Grupy
Przychody ze sprzedaży i dochód z dotacji Grupy Kapitałowej ATM Grupa wyniosły w pierwszym półroczu 2019 roku 116,8 mln zł. To o 12,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wzrost przychodów nastąpił we wszystkich sześciu segmentach, w których Grupa prowadzi działalność: produkcja telewizyjna i filmowa, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie, działalność deweloperska, produkcja gier komputerowych oraz działalność pozostała. Grupa odnotowała także znacznie lepszy niż rok wcześniej zysk netto. Spowodowane to było, poza bieżącą działalnością, m.in. debiutem giełdowym spółki BoomBit S.A., produkującej gry i aplikacje mobilne. Wpływ tego zdarzenia na wyniki ATM Grupy nie jest powtarzalny.