Huawei zainwestuje w Polsce 10 milionów dolarów w rozwój swojego ekosystemu
Huawei zainwestuje w Polsce 10 milionów dolarów w rozwój ekosystemu marki. Taką deklarację złożył Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska, podczas pierwszej w Polsce konferencji Huawei Developer Day, która odbyła się dziś w Warszawie. Podczas wydarzenia Huawei przedstawił szczegóły na temat swojego ekosystemu funkcjonującego w oparciu o Huawei Mobile Services (HMS).
HMS to autorskie rozwiązanie Huawei, które jest bazą dla ekosystemu Huawei, składającego się z takich usług jak Mobilna Chmura, Motywy, Przeglądarka i AppGallery. Ekosystem opiera się na warstwie technologicznej – HMS, składającej się z takich rozwiązań jak m.in. ID Huawei Authentication, Huawei Push, Huawei IAP, Huawei Adds. Docelowo ekosystem Huawei będzie dostarczał więcej benefitów niż konkurencyjne rozwiązania, z naciskiem na tworzenie wartości dodanej dla klientów.
– Polska jest jednym z dziesięciu najważniejszych rynków dla Huawei na świecie. Dlatego właśnie tutaj, na rynku polskim, planujemy znaczącą inwestycję w rozwój naszego ekosystemu. W pierwszej fazie inwestycji wydamy 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający twórców i właścicieli aplikacji do obecności w ekosystemie z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.
– To przełomowy moment w historii Huawei w Polsce. Pierwsza konferencja Huawei Developer Day w naszym kraju to moment, w którym zaczynamy komunikować zalety naszego ekosystemu i korzyści, jakie niesie milionom użytkowników naszych urządzeń w Polsce – powiedziała Dorota Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska.
Uczestnicy wydarzenia, które odbyło się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie, mogli zapoznać się ze szczegółami działania ekosystemu Huawei oraz możliwościami biznesowej współpracy w ramach AppGallery. Mogli też wysłuchać przedstawicieli znanych marek, które są już obecne w AppGallery i dowiedzieć się o korzyściach, jakie płyną ze współpracy z firmą Huawei.
– Nasz ekosystem jest w trakcie ekspansji. Jest to najlepszy moment, żeby do nas dołączyć, wejść w program partnerski w momencie, gdy będziemy w niego inwestować ze szczególną siłą. Za nami pierwsza, wdrożona z sukcesem, integracja aplikacji Yanosik z HMS Core. Już teraz nasz ekosystem daje naszym partnerom możliwość istotnego zwiększania swoich zasięgów. Jeszcze w tym roku wprowadzimy trzy nowe usługi, które sprawią, że współpraca z Huawei będzie dawać jeszcze więcej możliwości promowania polskiego contentu, nie tylko w kraju, ale także globalnie – powiedziała Justyna Jaworska, Huawei Mobile Services Operation Manager, zapraszając uczestników do współpracy.
Swoimi doświadczeniami ze współpracy z Huawei podzielili się przedstawiciele takich firm jak Unity Technologies, Diet & Training by Ann, Yanosik, Ceneo.pl, Audioteka, Wirtualna Polska czy blinkee.city.
– Największym wyzwaniem w moim biznesie jest dystrybucja treści. Perspektywa ekspansji zagranicznej, którą umożliwia Huawei, jest nie do przecenienia – powiedziała Anna Lewandowska, założycielka Diet & Training by Ann, członkini TeamHuawei.
– Wydaje się, że stworzenie dobrego produktu jest gwarantem sukcesu, ale nawet najlepszy produkt to za mało, jeśli brakuje sprawnej dystrybucji. Obecność w Huawei AppGallery uświadomiła nam, że możemy brać pod uwagę rynki, które wcześniej wydawały się poza zasięgiem – dodaje Tomasz Frontczak, współzałożyciel DietLabs.
Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A., twórca komunikatora dla kierowców Yanosik, mówił o korzyściach, jakie płyną z posiadania aktywnych użytkowników, a do takich zaliczają się właściciele smartfonów Huawei.
– Użytkownicy Huawei, którzy korzystają z Yanosika, są bardziej otwarci na nowinki i innowacje. Są bardziej aktywni, chętniej niż inni użytkownicy dzielą się informacjami cennymi dla kierowców. Co ciekawe, jeżdżą bezpieczniej i są także bardziej hojni, bo chętniej niż inni wspierają naszych deweloperów przez program „Postaw Kawę Deweloperowi” dostępny w naszej aplikacji – powiedział Adam Tychmanowicz.
Maciej Borzym, Android Developer z Ceneo.pl także zwrócił uwagę na wyróżniającą się aktywność użytkowników, którzy korzystają ze sprzętów Huawei.
– Na Ceneo mamy taką sekcję, gdzie użytkownicy mogą dzielić się opiniami o produktach. Użytkownicy marki Huawei wyróżniają się tym, że dodają do swoich komentarzy bardzo dużą ilość zdjęć. Są to zwykle fotografie bardzo wysokiej jakości – odczytujemy to jako chęć pokazania, jak świetne zdjęcia robi ich sprzęt – skomentował Maciej Borzym, Android Developer, Ceneo.pl.
Twórca Audioteki, Marcin Beme, podzielił się z uczestnikami konferencji swoimi prognozami dotyczącymi rozwoju rynku audiobooków i podcastów wobec rosnącej mobilności użytkowników.
– Mamy już na koncie ciekawą współpracę z Huawei – wyprodukowaliśmy jedyny w swoim rodzaju audiobook „Krzyżacy” w języku chińskim, także w wersji 13-odcinkowego audio-serialu. Dzięki temu dziś w Chinach więcej ludzi zna „Krzyżaków” niż w Polsce. Myślę, że to właśnie audio-seriale są przyszłością audiobooków, a wzorce biznesowe jak widać płyną właśnie z Chin – powiedział Marcin Beme.
Reprezentujący Wirtualną Polskę Joanna Skwarna i Paweł Milewski mówili o konieczności bycia „odważnym i zwinnym” na rynku omnichannel, w kontekście rosnącej „smartfonizacji” współczesnego świata.
– W biznesie liczą się dwa obszary – pierwszy to odwaga, drugi to innowacyjność połączona ze zwinnością. Bycie największym daje dużo możliwości, ale może tę zwinność ograniczać. To, co łączy Huawei i WP, to fakt, że należąc do największych podmiotów w swoich branżach, podobnie rozumiemy potrzeby użytkowników i działamy zwinnie. Konieczne jest rozwijanie głównych usług w obszarze mobile, w tym aplikacji, bo 5 milionów Polaków już w ogóle nie korzysta z komputerów – komentuje Joanna Skwarna, VP Communication and Paid Products w Wirtualnej Polsce.
– Już 30% użytkowników aplikacji WP Poczta oraz Poczta O2 to użytkownicy smartfonów Huawei. Wyzwaniem jest dostarczanie im innowacyjnych, spersonalizowanych, a przez to angażujących funkcji, szczególnie, że digitalizacja postępuje w zawrotnym tempie – dodaje Paweł Milewski, Head of Mail Services w Wirtualnej Polsce.
Paweł Maliszewski, CEO blinkee.city, którego aplikacja jest obecna w AppGallery zaledwie od trzech dni, opowiedział o powodach, dla którego dołączył do sklepu z aplikacjami Huawei.
– Mamy doświadczenia płynące z wchodzenia z biznesem na rynki siedmiu różnych krajów. Doskonale wiemy, jak trudny jest to proces. Chcielibyśmy dotrzeć do klientów na rynku azjatyckim i wierzymy, że obecność w Huawei AppGallery nam w tym pomoże. To otwarcie na nową grupę klientów, z zachowaniem potencjału klientów lokalnych – powiedział Paweł Maliszewski.
Witold Walczak, Ecosystem Solutions Business Director Huawei CBG Polska, zaprosił uczestników konferencji do współpracy w ramach ekosystemu HMS. – HMS rozszerza naszą dotychczasową ofertę dla biznesu. Wszechstronność HMS, łącznie z kanałami dotarcia na rynki zagraniczne, to nowa jakość, która wpłynie również na tworzenie nowych relacji i modeli biznesowych. Mamy konkretne projekty biznesowe na rynek polski oraz na rynek Państwa Środka – powiedział Witold Walczak.
Uczestnicy konferencji mieli szansę doświadczyć działania HMS w praktyce – sesja kodowania na żywo była okazją, by poznać techniczne szczegóły związane z wdrażaniem aplikacji do HMS. Deweloperzy mogli zobaczyć, jak w łatwy sposób mogą zintegrować swoje produkty z ekosystemem Huawei przy wykorzystaniu HMS Core i jakimi narzędziami Huawei chce wspierać pobrania aplikacji swoich partnerów z AppGallery.
Przedstawiciele Centrów Badań i Rozwoju Huawei zaprezentowali innowacje tworzone przez markę, takie jak Huawei AI. Zaprezentowano także szczegóły HMS Core, czyli kluczowych usług wykorzystywanych przez aplikacje, jak na przykład logowanie do aplikacji przy wykorzystaniu ID Huawei, Huawei Maps, Huawei In App Purchase, Huawei Location i wiele innych.