Nagroda Effie dla Onetu za kampanię #100LatPolsko
Kampania Onetu #100latPolsko została wyróżniona brązową statuetką w konkursie Effie Awards 2019 w kategorii Kultura, rozrywka, media, gaming. Zwycięzców nagrodzono 28 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Effie nagradza i promuje kampanie oraz rozwiązania marketingowe marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe.
Spośród zgłoszeń do dwudziestej, jubileuszowej edycji konkursu Effie Awards jury wyłoniło zwycięzców w kilkunastu kategoriach głównych: Dobra konsumenckie; Finanse; Kultura, rozrywka, media, gaming; Leki i suplementy diety; Motoryzacja; Napoje alkoholowe; Napoje bezalkoholowe; Retail/Kanały sprzedaży; Ubezpieczenia i inwestycje; Uroda i pielęgnacja; Usługi; Żywność, a także w kilku kategoriach specjalnych.
Wyróżniona brązowym Effie kampania #100latPolsko miała pomóc Polakom wspólnie świętować 100-lecie odzyskania niepodległości, budując jednocześnie bliskość marki z użytkownikami i chęć polecania jej innym.
Kampania #100latPolsko była realizowana w Polsce oraz za granicą od lipca do listopada 2018 roku. W ramach akcji wykorzystano szeroki zakres narzędzi komunikacyjnych. Spot „Łączy nas hymn” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego był pokazywany w telewizji, w kinach oraz w środkach komunikacji miejskiej. Materiały graficzne nawiązujące do kampanii były prezentowane na billboardach oraz na muralu w Warszawie. Projekt był wspierany także reklamą radiową.
W ramach kampanii dziennikarze Onetu stworzyli ponad 300 artykułów oraz materiałów wideo nawiązujących do najważniejszych wydarzeń z historii Polski, a na dedykowanej stronie 100latpolsko.onet.pl internauci mogli znaleźć m.in. wywiady ze znanymi Polakami oraz specjalne quizy.
Na potrzeby kampanii międzynarodowej #100latPolsko stworzono siedem klipów demonstrujących z humorem i przymrużeniem oka znane na całym świecie wynalazki, o których powszechnie nie wiadomo, że zostały stworzone przez Polaków. W ramach internetowego głosowania, w którym wzięło udział 70 tysięcy internautów, trzy materiały wideo trafiły do międzynarodowej dystrybucji. Spoty #100lat Polsko wyświetlono w mediach społecznościowych 80 milionów razy w 153 krajach na całym świecie.