Nowy standard reklam wideo w Wirtualnej Polsce
WP wprowadza ofertę „3×100”, w której reklamy wideo są w 100% widzialne i niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Jednocześnie jest to kolejna innowacja po wprowadzeniu wskaźnika viewability i nawiązaniu współpracy z Meetrics, która uwiarygadnia kampanie prowadzone na powierzchniach Wirtualnej Polski.
Wirtualna Polska w ramach nowego rozliczenia #PłaćZaObejrzane wprowadza ofertę 3×100. Klient zapłaci tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. Standard 3×100 jest dostępny od listopada 2019 roku w odsłonowych kampaniach wideo direct multiscreen. To nowy, jakościowy model rozliczeniowy, którego stawki zależą przede wszystkim od długości spotu. Jednocześnie jest to pierwsza taka oferta w Polsce.
– Ze względu na dynamiczny rozwój wideo i telewizji online oraz nowy sposób konsumpcji treści w sieci widzimy, że dotychczasowy standard widzialności dla spotów tj. 50% powierzchni przez 2 sekundy, to za mało. Dlatego, idziemy krok dalej i oferujemy nowy sposób rozliczeń – 3×100%. Zwracamy uwagę nie tylko na widzialność (liczoną jako 100% powierzchni playera przez min. 2 sekundy), lecz dodatkowo rozliczamy się wyłącznie za pełne odtworzenia reklamy. Nowy model oferujemy, jako standard dla wszystkich kampanii prerollowych zlecanych directowo. Jest to naturalny krok, który podnosi jakość produktów reklamowych w Wirtualnej Polsce – mówi Joanna Skwarna, VP Paid Products WP Media SA.
Wcześniej, w styczniu 2018 roku, Wirtualna Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek ofertę #PłaćZaWidzialne dla kampanii displayowych i zastąpiła standardowe rozliczenia CPM, dużo bardziej efektywnym modelem vCPM (cost per viewed mille), czyli za widzialne kreacje wg standardu IAB. WP była również pierwszym wydawcą on-line, który nawiązał współpracę z Meetrics w ramach pomiarów widoczności reklamy (viewability), wykrywania nadużyć reklamowych (fraud prevention) oraz ochrony marek (brand safety). Te rozwiązania pozwalają skuteczniej weryfikować kampanie reklamowe.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty i dobreprogramy.pl. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, we wrześniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie CANAL+, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.