Miliony widzów sezonu kolarskiego w Eurosporcie
W 2019 roku Eurosport po raz kolejny pokazał, że jest najlepszym kanałem dla fanów kolarstwa. Przez 10 miesięcy stacja pokazała relacje z wszystkich najistotniejszych wyścigów, na czele z wielkimi tourami, wiosennymi klasykami, Tour de Pologne i mistrzostwami świata. Zasięg transmisji w Eurosporcie wyniósł aż 7,6 miliona osób[i]. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się także materiały kolarskie publikowane w mediach społecznościowych stacji, w których wideo osiągnęły ponad 6,5 miliona wyświetleń!
Kolarstwo jest od lat jednym z filarów Eurosportu, który posiada prawa do wszystkich najważniejszych wyścigów i cały czas rozwija telewizyjną i internetową ofertę dla fanów kolarstwa. Na przestrzeni ostatnich 10 miesięcy, co najmniej jeden kolarski program gościł na antenach stacji przez 209 dni. W tym czasie wyemitowano aż 3560 godzin kolarstwa, w tym 644 godziny relacji na żywo. Transmisje osiągnęły zasięg aż 7,6 miliona osób, z czego blisko 3 miliony w grupie A16-49.
Największą popularnością w minionym sezonie cieszył się najsłynniejszy wyścig świata, czyli Tour de France. Tegoroczna Wielka Pętla, którą po pasjonujących trzech tygodniach ścigania wygrał 22-letni Egan Bernal z Team Ineos, wspierany m.in. przez Michała Kwiatkowskiego, przyciągnęła na każdym etapie średnio aż 119 tys. osób. Przedostatni etap wyścigu dookoła Francji z Albertville do Val Thorens zgromadził najwyższą widownię w trakcie kolarskiego sezonu – obejrzało go średnio 225 tys. widzów.
Cyfrowe rekordy
Eurosport prowadził w tym sezonie bardzo rozbudowane działania wokół kolarstwa w mediach społecznościowych, dzięki którym dociera do nowej grupy widzów. Wraz z rozpoczęciem Tour de France, stacja uruchomiła kanał youtube’owy, na którym publikowany był szereg interesujących formatów kolarskich, skierowanych zarówno do pasjonatów, jak i okazjonalnych kibiców. 67 filmów o tematyce kolarskiej wygenerowało ponad 235 tys. odtworzeń i było oglądane w sumie przez blisko 800 tysięcy minut!
Znakomite wyniki przyniosły materiały wideo publikowane na Facebooku Eurosportu, które osiągnęły w sumie 6,34 miliona wyświetleń, co daje średnio ponad 20 tys. wyświetleń na jeden filmik. Dedykowana dla fanów grupa „Wkręceni w kolarstwo” przyciągnęła przeszło 3,6 tys. członków, a publikowane w niej posty – w większości autorstwa użytkowników – przyniosło około 12 tys. komentarzy i 38 tys. reakcji.
Polski team w World Tourze
Sezon 2019 był dla Polaków szczególny, bo po raz pierwszy w historii mogli oglądać starty polskiej grupy w World Tourze. Kolarze CCC Team odnieśli kilka etapowych zwycięstw, zdobyli cenne doświadczenie i mogą z optymizmem czekać na kolejne starty. W ostatnich miesiącach mogliśmy także emocjonować się występami polskich gwiazd, na czele z Michałem Kwiatkowskim i Rafałem Majką. „Kwiato” po raz kolejny był jednym z najlepszych pomocników w grupie Ineos. Zajął też trzecie miejsce w prestiżowym wyścigu Paryż-Nicea. Majka z kolei uplasował się na 6. miejscu w dwóch z trzech wielkich tourów: Giro d’Italia i Vuelta a Espana. Polaków próżno szukać wśród zwycięzców najważniejszych wyścigów, ale sztuka ta udała się Katarzynie Niewiadomej, która wygrała Amstel Gold Race.
W sezonie 2020 Eurosport jak zwykle pokaże wszystkie najważniejszy wyścigi, w tym trzy wielkie toury – Giro d’Italia, Tour de France i Vuelta a Espana. Widzowie mogą spodziewać się znakomitych reporterskich materiałów, rozmów z najlepszymi kolarzami, materiałów zza kulis peletonu i najlepszego i najbardziej fachowego komentarza. W przestrzeni cyfrowej Eurosportu – na stronie eurosport.pl, Facebooku, YouTube’ie, Instagramie i w aplikacji Eurosportu – będą pojawiać się nowe, angażujące formaty, przyciągające kolejnych fanów kolarstwa.
[i] Wszystkie dane: Nielsen Audience Measurement. Widzowie oglądający nieprzerwanie 1 min. relacji w kanałach Eurosportu