Tydzień noblowski od 5 grudnia br. w „Gazecie Wyborczej”
We wtorek, 10 grudnia br. Olga Tokarczuk odbierze Literacką Nagrodę Nobla. W piątek, 6 grudnia br. jedzie do Sztokholmu, by uczestniczyć w obchodach tygodnia noblowskiego. Właśnie dlatego od dziś, 5 grudnia, do środy, 11 grudnia br. „Gazeta Wyborcza” będzie publikować relację ze Szwecji wraz z wywiadami, komentarzami i analizami dotyczącymi uroczystości wręczenia nagrody oraz twórczości nagrodzonej pisarce.
Tydzień noblowski to cykl publikacji „Gazety Wyborczej” dotyczący Nagrody Nobla oraz jej tegorocznej polskiej laureatki Olgi Tokarczuk. Rozpoczęła go rozmowa z Janem Henrikiem Swahnem, tłumaczem książek na język szwedzki o znajomości i współpracy z pisarką. Wywiad ten ukazał się w dzisiejszym wydaniu dziennika, 5 grudnia br.
Natomiast jutro, redakcja opublikuje tekst pisarza Jacka Dehnela o reakcjach prawicowych publicystów na wieść o przyznaniu Nobla autorce „Ksiąg Jakubowych”.
W weekendowej „Gazecie Wyborczej”, pojawi się obszerna rozmowa Michała Nogasia z pisarką – o tym, jak się dowiedziała o nagrodzie, co się od tego czasu zmieniło w jej życiu i o jej planach na przyszłość.
W poniedziałek, w dzienniku będzie można przeczytać noblowską przemowę Olgi Tokarczuk, a w magazynie „Ale Historia” redakcja przypomni wcześniejszych polskich laureatów literackiego Nobla.
We wtorek, 10 grudnia br., w dniu wręczenia nagrody, do „Gazety Wyborczej” zostanie dołączony plakat z podobizną noblistki. Na jego odwrocie dziennikarka Natalia Szostak opisuje najważniejsze książki pisarki. Zaś w środę, 11 grudnia br., redakcja zdradzi, co Olga Tokarczuk planuje robić po powrocie ze Sztokholmu.
Cena wtorkowej „Gazety Wyborczej” z plakatem wyniesie 4,99 zł. Weekendowe wydanie będzie kosztować 7,99 zł. Ceny wydań w pozostałe dni pozostają bez zmian.
Od 5 do 11 grudnia br., wydarzenia ze Sztokholmu będzie można na bieżąco śledzić nie tylko na łamach „Gazety Wyborczej”, ale również na Wyborcza.pl.
Tydzień noblowski w „Gazecie Wyborczej” wspiera promocja w radiu, internecie, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.