MediaTVPZapowiedzi TV

TVP i Zakopane planują dalszą współpracę

W dniach 2 i 4 stycznia 2020r prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski spotkał się w Zakopanem z burmistrzem Miasta Leszkiem Dorulą. Tematem rozmów było podsumowanie tegorocznego Sylwestra Marzeń, a także plany dalszej współpracy.

 

 

 

 

Rozmówcy uznali dotychczasową współpracę za wspólny i niezaprzeczalny sukces.
Telewizja Polska i Zakopane organizują Sylwestra od 2016 r. Każda kolejna edycja tego wydarzenia przyciągała przed telewizory miliony Polaków. Tym razem Sylwestra Marzeń w TVP2 oglądało średnio ponad 6 mln osób, a w kulminacyjnym momencie ponad 8 mln! W samym Zakopanem na Równi Krupowej pod sceną w sumie bawiło się 70 tysięcy osób. „Sylwester Marzeń” w Zakopanem stał się marką i wydarzeniem, które buduje wizerunek nadawcy publicznego ale też przyciąga turystów do Zakopanego. Zarówno TVP jak i Miasto pragną pogłębić dotychczasową współpracę.

– Jesteśmy świadomi sukcesu i korzyści jakie odnoszą zarówno Telewizja Polska jak i Zakopane – ten mariaż odniósł sukces dzięki wizji, odwadze i konsekwencji działania. Potencjał Zakopanego i Telewizji Polskiej jest wszak na tyle duży, że spokojnie możemy myśleć o kolejnych projektach i temu służyły rozmowy. Z burmistrzem Dorulą rozmawialiśmy wstępnie o dwóch możliwych wydarzeniach: koncercie pieśni pasyjnych w okresie Świąt Wielkanocnych, ewentualnie uwzględnieniu Zakopanego w planach Wakacyjnej Trasy Dwójki. Liczę, że przynajmniej jedno z tych dwóch wydarzeń uda się wprowadzić do kalendarza TVP już w tym roku. Osobiście bardziej czuję projekt pieśni pasyjnych. Po największej i najradośniejszej imprezie w roku jaką jest Sylwester Marzeń – idealna byłaby transmisja z tego samego miasta misterium widowiska refleksyjnego i zanurzonego w historii zbawienia. Telewizja publiczna jest wszak i od postu i od karnawału. Nie możemy zapominać też, że Zakopane to perła polskiej kultury – Witkacy, Przerwa-Tetmajer, Kasprowicz, Rafał Malczewski, Zofia Stryjeńska żeby wymienić tych najbardziej znanych. Marzy mi także się zorganizowanie jednej z premier Teatru Telewizji właśnie w tym miejscu- byłoby to idealne dopięcie klamry naszej misyjnej działalności w jednym miejscu, klejnocie polskich Tatr – powiedział Prezes TVP S.A Jacek Kurski.

– Telewizja Polska dostrzegła potencjał Tatr i Zakopanego i miała odwagę by zaryzykować, zerwała ze schematem sylwestrów na rynkach największych polskich miast i wybrała najbardziej magiczne miejsce! Opłaciło się to zarówno telewizji jak i nam, mieszkańcom Zakopanego. Organizacyjnie jest to jedna z najlepszych imprez w roku, a do tego, nie ukrywajmy tego jest bodźcem ekonomicznym, dla lokalnych przedsiębiorców. Cieszę się, że nie udało się storpedować wydarzenia, które staje się jednym z symboli naszego miasta. Nie ukrywam też, że liczę, że TVP pojawi się z kolejnymi projektami, które także na stałe wpiszą się w kulturalny kalendarz Zakopanego podsumował burmistrz Zakopanego Leszek Dorula.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *