Dorota Adamczyk-Mroczek odpowiedzialna za przychody cyfrowe “Gazety Wyborczej”
1 stycznia 2020 r. Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko Chief Digital Revenue Officer w strukturze”Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Będzie odpowiadać za opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii wzrostu wpływów dziennika zarówno z reklamy online, jak i z subskrypcji. Do jej zadań będzie należała również realizacja nowych przedsięwzięć biznesowych w obszarze cyfrowym.
W nowej roli Dorota Adamczyk-Mroczek będzie nadzorować dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego. Jej bezpośrednią przełożoną zostanie Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy “Gazety Wyborczej”.
Skupienie w ramach jednego stanowiska odpowiedzialności za wzrost przychodów cyfrowych Wyborcza.pl – ze sprzedaży reklamy i treści online – wynika z realizowanej przez “Gazetę Wyborczą” strategii digital first i ma na celu jeszcze lepszą monetyzację zasobów cyfrowych dziennika. Pozwoli ono również w pełni wykorzystać wiedzę i kompetencje rozwijane dotąd niezależnie w zespołach reklamy i rozwoju subskrypcji, aby jeszcze efektywniej wdrażać strategię cyfrowego wzrostu dziennika.
Poprzednio Dorota Adamczyk-Mroczek była szefową działu rozwoju produktu w “Gazecie Wyborczej”, funkcjonującego w ramach biura reklamy dziennika. Jej obowiązki przejmie zespół sprzedaży “Gazety Wyborczej”, którym jako dyrektor bez zmian kieruje Joanna Kwas. Podlegają jej zespoły sprzedaży agencyjnej i regionalnej, działy sprzedaży cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej oraz rozwoju oferty reklamowej online, a także zespół odpowiedzialny za projekty specjalne. Zespołem agencyjnym pokieruje Marta Gądek.
Dorota Adamczyk-Mroczek pracuje w Agorze od 11 lat. W 2018 r. została szefową działu rozwoju produktu w “Gazecie Wyborczej”. Wcześniej – w 2017 r. zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl. W 2014 r. Dorota Adamczyk-Mroczek stanęła na czele zespołu ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej”, a w 2015 roku – sprzedaży agencyjnej marki „Gazeta Wyborcza”.
“Gazeta Wyborcza” jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce. W 2019 r. liczba prenumerat cyfrowych dziennika przekroczyła 200 tys., co zapewniło “Wyborczej” miejsce w prestiżowym gronie tytułów z największą liczbą subskrypcji treści na świecie. Zespół “Gazety Wyborczej” intensywnie rozwija swoją ofertę cyfrową dla biznesu i instytucji. Klienci mogą skorzystać z bogatego portfolio rozwiązań reklamowych biura sprzedaży dziennika – tradycyjnych i niestandardowych, a także wielomediowych stworzonych w ramach Grupy Agora. Mogą też dołączyć do powiększającego się grona prenumeratorów cyfrowych; więcej na ten temat – m.in. na Wyborcza.pl/prenumerataB2B