Infrastruktura UPC jest w pełni gotowa na zwiększony ruch internetowy
Tydzień istotnie zwiększonego obciążenia sieci potwierdził, że dzięki wieloletnim inwestycjom w rozwój gigabitowej infrastruktury, UPC jest gotowe zapewnić swoim klientom najwyższy poziom usług: telewizyjnej rozrywki oraz internetu i telefonii, pozwalających na kontakt z bliskim i pracę zdalną. W minionym tygodniu ruch internetowy wzrósł o blisko 40% w stosunku do tygodni poprzedzających zagrożenie COVID-19 i akcję #zostanwdomu.
“Obecne obciążenie sieci UPC w szczytowych momentach nie przekracza ¾ dostępnej pojemności. Nieustannie monitorujemy jej funkcjonowanie, by dostęp do naszych usług był niezakłócony. Robimy wszystko, by stanąć na wysokości zadania, jakie przed nami stanęło, i dotrzymać obietnic wobec naszych klientów, którzy przyznali nam tytuł najbardziej polecanego operatora na polskim rynku. Wiemy, że w tych trudnych dniach szczególnie na nas liczą.” – Monika Nowak-Toporowicz, członek zarządu UPC Polska ds. Technologii i Innowacji
Petabajty danych na konsumpcję cyfrowej rozrywki
W ostatnim tygodniu #zostanwdomu transfer danych z Netflixa wzrósł o ponad 1/3. Każdej doby klienci UPC pobierają blisko 3 petabajty filmów i seriali z Netflixa, oraz treści z Google i YouTube. O ponad 100% wzrosła też konsumpcja gier online.
Rozmawiamy więcej i dłużej przez telefon stacjonarny
Rola stabilnego połączenia w ramach telefonii stacjonarnej istotnie wzrosła. W porównaniu z zeszłym miesiącem o 15% zwiększyła się liczba połączeń telefonicznych, a rozmowy były dłuższe o 69%, na co przekłada się przede wszystkim praca zdalna oraz kontakty z bliskimi.
UPC z nowoczesną infrastrukturą
UPC, będąc częścią Liberty Global, największego międzynarodowego dostawcy telewizji i internetu, od blisko trzech dekad inwestuje w Polsce w rozwój nowoczesnej infrastruktury szerokopasmowej, odpowiadającej na stale rosnące zapotrzebowanie na wzrost transmisji danych i rozwój nowych cyfrowych usług. Dzięki dostępnej technologii i możliwościom technicznym, infrastruktura UPC jest na bieżąco monitorowana i optymalizowana, by zapewnić klientom najwyżej jakości standard dostarczanych usług.