MediaSieci kablowe

Akcja #zostańwdomu nie jest obciążeniem dla sieci Grupy Netia

W szczycie ruch jest wyższy o ok. 10 proc. a ruch każdego dnia jest taki jak w weekendy. Szczytowe wykorzystanie naszej sieci waha się w okolicy 50 proc. Dzięki temu nasi klienci nie musieliby (ale jednak zostali) być dotknięci pewną głośną redukcją jakości materiałów wideo.

 

 

 

 

 

Statystyki ruchu IP w sieci Grupy Netia za ostatnich kilkanaście dni pozwalają już na wychwycenie trendów w związku z narodową akcją #zostańwdomu.

Struktura ruchu klientów korporacyjnych (w tym instytucji publicznych) – porównując pierwszy tydzień marca z trzecim – praktycznie się nie zmieniła. Świadczy to o dość szybkim poradzeniu sobie przez firmy z przeniesieniem pracowników na prace zdalną z wykorzystaniem dostępu do sieci korporacyjnych.

Wbrew alarmistycznym sygnałom – zwłaszcza ze strony zachodnioeuropejskich operatorów – nie odnotowaliśmy drastycznego wzrostu ruchu w godzinach wieczornych szczytów. Ruch w tych okresach owszem, wzrósł, jednak o zaledwie ok. 10 proc. i obecnie obciążenie naszej sieci w szczycie waha się w okolicach (bardzo komfortowych) 50 proc. jej aktualnej pojemności. Warto przy tym zaznaczyć, że za poziom alarmowy uważa się 75-procentowe wysycenie sieci (a to wydajność infrastruktury w szczytach zapotrzebowania świadczy o jej dobrym zaplanowaniu i determinuje bezproblemowe korzystanie z wszelkiego typu serwisów internetowych).

Jeśli rozpatrywać wzrost ruchu jako różnicę sum wolumenów danych przesyłanych w poszczególnych dniach, sytuacja wygląda oczywiście inaczej. Istotnie wzrósł ruch w dni powszednie w godzinach pracy i parę godzin po. Ruch w ciągu dnia jest jednak nadal znacznie mniejszy niż w wieczornych szczytach.

Amplitudy ruchu sieciowego za ostatnie 2 tygodnie, praktycznie we wszystkich kategoriach ruchu, dla wszystkich dni tygodnia, wyglądają niemal identycznie jak te za soboty i niedziele. To samo dotyczy usług TV – nasi klienci przez dłuższy czas i w większej liczbie oglądają telewizję, zwłaszcza w dni powszednie przed tzw. prime time.

Największa różnica procentowa (na plus) w ruchu występuje w przypadku połączeń przychodzących do naszej sieci z zagranicy i z krajowych sieci komórkowych oraz połączeń w ramach naszej sieci.

Jak już wspominaliśmy w informacji prasowej nt. akcji #przyspieszamyinternet, dobrze przygotowaliśmy się też na wzrost zainteresowania serwisami VoD.

Jeszcze dane za niedzielę 22 marca nie wskazywały na to, że nasi klienci zostali objęci ogólnoeuropejską akcją obniżania jakości, jednak dane za poniedziałek i wtorek wskazują, że – pomimo dużego „zapasu mocy” po naszej stronie – Netflix ściął bitrate. Na szczęście podobnego ruchu nie widać w statystykach dla treści np. z YouTube.

Najlepszy wynik satysfakcji klientów wśród dostawców stacjonarnego dostępu do internetu w badaniu Urzędu Komunikacji Elektronicznej zobowiązuje. Wszyscy nasi pracownicy i współpracownicy mają świadomość jak ważna, zwłaszcza teraz, jest sprawna komunikacja, dlatego dokładamy starań, aby usługi działały bez zakłóceń. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość i – zwłaszcza w przypadku mniej pilnych spraw – korzystanie z formularzy kontaktowych w serwisie www.netiaonline.pl. Wszystkie zgłoszenia zostaną w miarę możliwości załatwione, choć z niektórymi musimy zaczekać do zakończenia epidemii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *