“Gazeta Wyborcza” z nagrodą WAN-IFRA European Digital Media Awards za strategię subskrypcyjną
W prestiżowym konkursie WAN-IFRA European Digital Media Awards “Gazeta Wyborcza” zdobyła nagrodę Member’s Choice w kategorii Best Paid Content Strategy. Członkowie stowarzyszenia WAN-IFRA – eksperci i praktycy rynku medialnego z całego świata w internetowym głosowaniu docenili wprowadzenie autoodnawialnych subskrypcji treści na Wyborcza.pl
W konkursie organizowanym przez światowe stowarzyszenie wydawców mediów WAN-IFRA “Gazeta Wyborcza” została nagrodzona za projekt “Sell smarter: get more subscribers, earn more, reduce churn”. Jego celem było zwiększanie od lutego 2019 r. udziału subskrypcji autoodnawialnych w ogólnej liczbie prenumerat cyfrowych “Wyborczej”. Jego sukces przyniósł nie tylko stabilizację i umocnienie relacji z subskrybentami Wyborcza.pl, ale też zapewnił zwiększenie przychodów z prenumerat cyfrowych (ARPU) i wzrost łącznej liczby subskrypcji cyfrowych “Gazety Wyborczej”.
Działania w tym zakresie prowadził zespół strategii subskrypcyjnej “Gazety Wyborczej” we współpracy m.in. z działami IT, UX, analiz oraz redakcją dziennika.
– Cieszymy się, ponieważ to wyróżnienie od branży, ludzi pracujących w mediach, którzy są świadomi, jak karkołomną operacją jest przeprowadzenie zasadniczej zmiany modelu subskrypcyjnego w zaledwie rok. Dzięki tej operacji czujemy się zdecydowanie silniejsi i lepiej przygotowani do nieoczekiwanych wyzwań 2020 roku – komentuje dyrektorka strategii subskrypcyjnej “Gazety Wyborczej” Danuta Breguła.
Projekt “Gazety Wyborczej” zdobył nagrodę Member’s Choice w kategorii Best Paid Content Strategy – po raz pierwszy członkowie WAN-IFRA mieli okazję głosować na swojego faworyta w ramach European Digital Media Awards.
Zwycięzcy WAN-IFRA European Digital Media Awards zostali ogłoszeni w czwartek, 23 kwietnia br. 7 z 9 laureatów to przedstawiciele mediów ze Skandynawii.