BadaniaMedia

Sukces 2. sezonu “Złota Bałtyku” telewizji HISTORY

Na antenie HISTORY w marcu i kwietniu królował drugi sezon serii dokumentalnej „Złoto Bałtyku”. Każdy z 5 odcinków programu oglądało średnio ponad 95 tysięcy widzów w grupie 4+ i 56 tysięcy w grupie komercyjnej 16-49. Oznacza to, że premierowe odcinki drugiej serii oglądały się lepiej w porównaniu do wyników z pierwszego sezonu o 23% w grupie komercyjnej i 6% w grupie 4+. Serial podniósł widownię kanału w grupie komercyjnej o 187% wobec średnich wyników kanału w prime-timie i dał HISTORY 6 pozycję wśród stacji kablowo-satelitarnych w paśmie premier.

 

 

 

Pięcioodcinkowa seria opowiada o losach osób związanych z branżą bursztynniczą w Polsce. Zdjęcia zostały zrealizowane w Gdańsku i okolicach. Widzowie poznali kulisy pracy osób, którymi kieruje prawdziwa gorączka bursztynu. Dowiedzieli się, jak wygląda długa droga, którą musi przebyć bursztyn – od połowu, przez obróbkę, na sprzedaży w formie wyrobu jubilerskiego bądź rzeźby kończąc.

We wtorki o 21:00 od 24 marca do 21 kwietnia drugi sezon serii „Złoto Bałtyku” regularnie przyciągał na HISTORY ponad 56 tys. w grupie komercyjnej (wzrost o 224% wobec średniej pasma z poprzedzających 12 tygodni) oraz 95 tys. w grupie 4+. W ciągu zaledwie 5 tygodni zarówno w premierach, jak i w powtórkach program dotarł do ponad 1,7 miliona widzów. W czasie emisji premierowych odcinków HISTORY zajęło 6. miejsce wśród kanałów kablowo satelitarnych, tuż za stacjami informacyjnymi.

HISTORY

Złoto Bałtyku Sezon 2

Live +2 dni
16-49 4+
Dzień Godzina Zasięg Średnia widownia Zasięg Średnia widownia
2020-03-24 21:00 73,2 44,5 177,5 82,7
2020-03-31 21:00 152,1 70,0 266,7 112,1
2020-04-07 21:00 67,2 34,2 182,2 91,7
2020-04-14 21:00 137,8 75,7 243,1 121,7
2020-04-21 21:00 70,6 56,8 147,4 70,1
Średnia 274,6 56,2 580,4 95,7

Wyniki premier:

Dane: Nielsen Audience Measurement, jeśli nie zaznaczone inaczej – dane w tysiącach

Drugi sezon „Złota Bałtyku” zostanie pokazany na kanale HISTORY w kilkudziesięciu europejskich krajach w drugiej połowie 2020 roku.

Za realizację „Złota Bałtyku” odpowiadała ATM Grupa, która wyprodukowała wcześniej m.in. serię „Brać czy nie brać” na zlecenie HISTORY. Reżyserem programu jest Sambor Wilk, który ma na swoim koncie wiele programów dokumentalno-rozrywkowych. Ze strony A+E Networks producentem merytorycznym i kreatywnym była Agnieszka Kubiak, a ze strony ATM Grupa produkcję nadzorował Krzysztof Jakubowski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *