Kultura, muzyka, kino, moda

25 tysięcy dla Rak’n’Roll Music – DonGURALesko dziękuje za wpłaty i publikuje teledysk do piosenki “Wschód”

DonGURALesko wraz z Fundacją Rak’n’Roll przedstawiają „Wschód”, utwór i teledysk, które powstały w podziękowaniu za wpłaty fanów muzyka dla pacjentów onkologicznych. Zbiórka rapera osiągnęła 250% założonego celu – do podopiecznych Fundacji trafi ponad 25 000 zł.

 

 

Rak’n’Roll Music to ruch, w ramach którego artyści tworzą nowe utwory w podziękowaniu za wpłaty fanów na facebookowe zbiórki pieniędzy na rzecz Fundacji Rak’n’Roll. Wszystkie zebrane środki trafiają do Fundacji i pomagają chorym przejść przez raka. Ta pomoc stała się jeszcze ważniejsza w obecnej sytuacji, jaką jest pandemia, ponieważ pacjenci onkologiczni nie mogą odkładać leczenia na później. Fundacja wciąż przyjmuje nowych podopiecznych i organizuje dla nich m.in. bezpieczny transport i nocleg dla utrzymania ciągłości terapii. Dla osób w grupie ryzyka zapewniane są środki ochrony indywidualnej. Ponadto podopieczni mogą liczyć na wsparcie psychoonkologa ze strony Fundacji. Każda kwota to realna pomoc dla potrzebujących.

„To, jak wielkie serducha mają moi fani, przeszło moje najśmielsze wyobrażenia. Jesteście sztosem! Zrobiliście prawdziwy hałas i razem udało nam się zebrać ponad 25 koła dla osób, które są w bardzo trudnej sytuacji i nie mogą poczekać na lepsze czasy. W podziękowaniu za Wasze zaangażowanie, w najnowszym teledysku kończymy na chwilę z kwarantanną i zabieram Was ze sobą w kosmiczną podróż”  mówi DonGURALesko.

„Pomysł na klip powstał jeszcze przed pandemią. Mieliśmy wszystko dopięte na ostatni guzik i zamiast wkraczać do studia, wylądowaliśmy nagle zamknięci w domach. Jednak zgodnie z filozofią Fundacji złapaliśmy byka za rogi i ruszyliśmy z pracami. Kiedy wszyscy nagrywali self video w domach, my uszyliśmy skafander i będąc na home office wysłaliśmy DonGURALesko w kosmos” – uzupełnia Michał Desowski, Creative Director z Saatchi & Saatchi. 

W klipie ponownie wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości. Specjalny filtr AR zaprojektowany przez Aarona Jablonsky, znanego szerszemu gronu pod pseudonimem @exitsimulation, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników Instagrama. Dzięki niemu każdy może wejść do zaprezentowanego w teledysku świata i poczuć się jak DonGURALesko w statku kosmicznym.

„Zdjęcia zostały zrealizowane w 30 klatkach. Delikatne slow motion miało swoje konkretne uzasadnienie. Dzięki temu zabiegowi widzowie mają odczucie, że grawitacja w teledysku jest trochę inna niż ta na ziemi” komentuje Filip Bartczak, reżyser klipu z Papaya Films. Wideo zrealizowane jest w formacie pionowym (9:16), dopasowanym do ekranów smartfonów oraz mediów społecznościowych, w których żyje akcja.

Jak zaznacza Fundacja Rak’n’Roll, nie tylko popularni twórcy popu, hip hopu czy innych gatunków muzycznych mogą inicjować zbiórki – każdy użytkownik Facebooka może wesprzeć potrzebujących i w łatwy sposób założyć własną, klikając w link.

„W pierwszą odsłonę naszej akcji włączyła się Margaret, teraz razem z Guralem mieliśmy okazję tworzyć coś niesamowitego. Społeczność Facebooka odpowiedziała bardzo donośnie – udało nam się zebrać 250% zakładanej kwoty! Mimo że na co dzień ta dwójka artystów tworzy zupełnie różną muzykę, połączyło ich Rak’n’Roll Music i chęć pomagania. Bardzo dziękujemy im oraz wszystkim darczyńcom za każdą wpłaconą złotówkę! Jesteście wielcy!” – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll. „Już wkrótce startujemy z kolejną zbiórką i niebawem zdradzimy, kim jest nowy artysta!” dodaje.

Gdzie posłuchać i obejrzeć „Wschód”?

Pomysłodawcą inicjatywy Rak’n’Roll Music jest agencja kreatywna Saatchi & Saatchi. Działania realizowane są przy wsparciu komunikacyjnym MSL (PR), Performics (paid digital) oraz Facebook Creative Shop. Za koncepcję i realizację klipów odpowiedzialna jest Papaya Films.

CREDITS

Klient: Fundacja Rak’n’Roll | Łukasz Kościuczuk, Jacek Maciejewski, Olga Myślińska
Artysta: DonGuralesko, “Wschód”
Projekt: Rak’n’Roll Music
Agencja: Saatchi&Saatchi | Creative Director: Michał Desowski, Pat Lukjanov; Creative Team: Antoni Kamiński, Adam Sierociński; Design: Kamil Bugno, Paweł Samul, Olga Rukat; Account: Magdalena Kantorowicz, Agata Skrzypczak;
Produkcja: Marta Gierej, Eliza Kurek
MSL Group: Igor Stypa, Aleksandra Ciok, Joanna Szpatowicz
Performics: Mateusz Sokołowski, Basia Drapała, Tomasz Leśniak
Produkcja: Papaya Films | Producent Wykonawczy: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz; Producent: Marta Spychalska
Reżyseria: Filip Bartczak
Operator: Tomasz Ziołkowski
Producenci: Kacper Sawicki, Paweł Bondarowicz, Marta Spychalska
Postprodukcja: Lunapark
AR Artist: @exitsimulation we współpracy z Gosią Nierodzińską i Mateuszem Wyszyńskim – Facebook Creative Shop

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *