TVP Sport partnerem MB Promotions i Tymex Boxing
We wtorkowe popołudnie ogłoszono współpracę TVP Sport z grupami pięściarskimi MB Promotions i Tymex Boxing Promotions. – Wszystkie asy są w naszych rękawach. Nie ma litości, nie będziemy się niczym zasłaniać – musimy odbudować polski boks – zaznacza Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
To była konferencja w amerykańskim stylu. Do promotorów Mateusza Borka i Mariusza Grabowskiego dołączył niespodziewanie Marek Szkolnikowski. Chwilę później ogłoszono podpisanie umowy trójstronnej. TVP Sport rozszerza tym samym swoją bokserską ofertę – od nieco ponad dwóch lat w kanale można oglądać gale KnockOut Boxing Night. – Unifikujemy wszystkie pasy. Cieszę się, że dołączyli do nas dwaj ważni partnerzy – zaznacza szef TVP Sport.
– Rozmowy przebiegały sprawnie, szybko, mamy podobną wizję działania. Chcemy stawiać na młodych polskich zawodników, którzy będą się rozwijać. Przy okazji nie chcę deprecjonować osiągnięć KnockOutu. To największa grupa w Polsce. Andrzej Wasilewski dogrywał największe walki. Mamy doświadczonego zawodnika z obyciem międzynarodowym, a tu stawiamy na dwie grupy, które bardziej skupiają się na polskich talentach – tłumaczy Szkolnikowski.
Czy możliwe będą zatem konfrontacje zawodników z grup Borka i Wasilewskiego, skoro obie łączy współpraca z TVP Sport? – Kłopot może być z tym, aby znaleźć zestawienia w poszczególnych kategoriach. Ale czeka nas kooperacja i konkurencja. Grupy mogą się podpatrywać, tak aby rósł poziom sportowy, aby transmisje były jak najlepsze – zaznacza dyrektor TVP Sport. Pierwsza wspólna gala odbędzie się 20 czerwca w Arłamowie. – Zestawienie jest bardzo ciekawe. Dużo walk wyrównanych. To będzie nasza pierwsza gala, chciałbym abyśmy wspólnie wyciągnęli wnioski, abyśmy się rozwijali, tak jak było z KnockOutem – deklaruje Szkolnikowski.
Nadzieje na owocną współpracę ma też Borek, który opowiedział o tym w jakich okolicznościach zrodził się pomysł współpracy.
– Spotkaliśmy się kilka tygodni temu z Markiem Szkolnikowskim. Pogadaliśmy – zupełnie prywatnie – trochę o polskim boksie. W pewnym momencie zapytał mnie, co chciałbym dalej robić z MB Promotions. W życiu bardzo cenię lojalność, koleżeństwo, więc odparłem, że szukam partnera, który weźmie pod skrzydła i MB Promotions i Tymex z Mariuszem Grabowskim. Bo my umiemy się uzupełniać. Ja mam czucie mediów, a Mariusz jest doskonały w oprawie gal. Padła propozycja. Zaczęliśmy dyskutować i okazało się, że mamy podobną perspektywę – opowiada szef MB Promotions.
– Zależało mi na dużym partnerze, zależało mi na wiarygodnym partnerze, zależało mi na tym, aby ten partner dał możliwości ekspozycji moich pięściarzy, ale też dał pewne możliwości biznesowe – przyznaje Borek.
Pierwszy wspólny projekt TVP Sport, MB Promotions i Tymex Boxing Promotions już za kilkanaście dni. Pojedynkiem wieczoru w Arłamowie ma być walka Roberta “Araba” Parzęczewskiego z Bośniakiem Sladem Janjaninem. Tego dnia do ringu wejdzie też między innymi Łukasz Różański.