Konsumenci uważają, że innowacje technologiczne są kluczowe dla zrównoważonego rozwoju
Ericsson opublikował najnowszy raport Ericsson ConsumerLab. Badanie jest świeżym spojrzeniem konsumentów do wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz pozytywnym wpływie technologii na środowisko.
Rządy i przedsiębiorstwa oraz miliony dzieci w wieku szkolnym, zadają pytanie, jak prowadzić bardziej zrównoważone życie i sprawić, aby było powszechne w społeczeństwie. Jakie jest zdanie na ten temat konsumentów? Czy ich nawyki i działania odzwierciedlają to postrzeganie? Czy uważają, że ICT może mieć wpływ na ekologię? Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab: „Konsumenci, zrównoważony rozwój i technologie ICT” zagłębia się w te tematy.
Badanie zostało przeprowadzone na 12.000 użytkowników internetu z całego świata. Raport przedstawia obecne nastawienie konsumentów do wiodących ekologicznie stylów życia.
W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci niepokój związany z zanieczyszczeniem powietrza i wody wzrósł z około jednego na pięciu konsumentów do prawie jednego na dwóch.
Z 13 proc. konsumentów do 50 proc. wzrosło zainteresowanie zmianą klimatu i globalnym ociepleniem.
Badanie obejmuje również przemyślenia konsumentów na temat ostateczna odpowiedzialności za ochronę środowiska. Na całym świecie 8 na 10 konsumentów uważa, że to rządy są odpowiedzialne za ochronę środowiska, a około 70 procent uważa, że odpowiedzialni są również obywatele.
Respondenci dostrzegają potrzebę działań zbiorowych, przy czym 5 na 10 spodziewa się, że firmy i marki utrzymają swoją część odpowiedzialności.
Konsumenci postrzegają innowacje technologiczne jako kluczowe w wyzwaniach środowiskowych. Potwierdza to 46 proc. ankietowanych. Ponadto 36 proc. oczekuje, że ich urządzenia będą oferowały wskazówki dotyczące bardziej świadomego życia w środowisku.
Co ciekawe, konsumenci, którzy uważają, że technologia będzie kluczowa w rozwiązywaniu przyszłych wyzwań środowiskowych, wyrażają prawie dwukrotnie zainteresowanie różnymi rozwiązaniami ICT, aby pomóc im żyć bardziej ekologicznie.
„Narzędzia i usługi ICT mogą odgrywać znaczącą rolę we wspieraniu codziennych wysiłków konsumentów w celu zmniejszenia ich osobistego wpływu na środowisko”, mówi Zeynep Ahmet Vidal, Senior Researcher at Ericsson Consumer & IndustryLab i autor raportu.
„Nasze badanie pokazuje, że konsumenci postrzegają technologie ICT jako pomoc w codziennym życiu, czy to ze względów środowiskowych, zdrowotnych, finansowych, czy dla wygody. ICT to potencjał do stworzenia innowacyjnych rozwiązań na rzecz klimatu. Usługodawcy mają wyjątkową okazję i pozycję, aby zapewnić nowe rozwiązania, które mogą pomóc konsumentom w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów w ich życiu codziennym. ”
Kraje biorące udział w badaniu to USA, Brazylia, Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Rosja, Republika Południowej Afryki, Królestwo Arabii Saudyjskiej, Indie, Malezja, Chiny i Australia. Próba składa się z 1000 respondentów z każdego kraju.
Pełna treść raportu: https://www.ericsson.com/49bc48/assets/local/reports-papers/consumerlab/reports/2020/sustainable-world-report.pdf