30 proc. słuchalności na 30 lat RMF FM!
RMF FM ma już ponad 30 proc. udziału w rynku. To pierwszy przypadek w historii badań słuchalności w Polsce, by stacja radiowa przekroczyła próg 30 proc. udziału w czasie słuchania.
RMF FM ma obecnie aż 30,6 proc. udziału w czasie słuchania – wynika z najnowszych badań Radio Track (03-05.2020). To więcej niż zsumowany wynik wszystkich pozostałych stacji ogólnopolskich i ponad dwa razy więcej niż osiągnęła kolejna stacja w rankingu. RMF FM odnotowało wzrost udziału aż o 14,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.
RMF FM skupia codziennie przy odbiornikach 8,6 mln słuchaczy. Każdy z nich spędza z rozgłośnią średnio 190 minut, czyli ponad 3 godziny dziennie. RMF FM jest najbardziej rozpoznawalną polską marką radiową. Spontanicznie wymienia ją aż 84 proc. badanych, a znajomość wspomagana wynosi 99 proc.
„To najlepszy prezent od naszych Słuchaczy, jaki mogliśmy sobie wymarzyć na nasze 30. urodziny, które obchodzimy w tym roku. Bardzo dziękujemy za ten dowód zaufania i docenienie naszego programu” – mówi Tadeusz Sołtys, prezes i dyrektor programowy RMF FM. „Na ten sukces składają się nie tylko muzyka i informacje, ale też liczne akcje wspierające Słuchaczy w trudnym czasie pandemii, takie jak np. »Przebojowa firma«, »Superbohaterowie« czy wszystkie działania naszego działu informacji, w tym dwukrotnie częstsza emisja »Faktów«” – tłumaczy Sołtys.
W ramach akcji „Przebojowa firma – podaj dalej!” RMF FM wspomaga małe, rodzinne firmy działające na lokalnych rynkach. Wyróżnione przez Słuchaczy rozgłośni firmy otrzymują okolicznościowy certyfikat, znak akcji z hasłem: „Firma polecana przez Słuchaczy RMF FM!” oraz promocję na antenie i w mediach społecznościowych RMF FM. Do dziś napłynęło już ok. 4,5 tys. zgłoszeń klientów małych, rodzinnych firm i młodych biznesów.
Na antenie pojawia się też wiele audycji wspierających Słuchaczy w trudnym czasie pandemii: „Superbohaterowie”, z podziękowaniami dla medyków i osób stojących na pierwszej linii frontu walki z wirusem czy „Koncerty z dużego pokoju”, w ramach których największe polskie i światowe gwiazdy grają mini koncerty ze swoich mieszkań dając namiastkę wielkich, wspólnych koncertów. W dniu otwarcia salonów urody RMF FM ustanowił Dzień Fryzjera i Kosmetyczki, a Słuchacze wysyłali swoje zdjęcia przed i po fryzjerskiej metamorfozie.
„Fakty RMF FM” nadawane są co pół godziny od rana do wieczora przez cały tydzień, a reporterzy wielokrotnie interweniowali w imieniu osób, które ucierpiały w wyniku pandemii. To dzięki temu w kwietniu br. stacja po raz kolejny okazała się najbardziej opiniotwórczym radiem w Polsce. RMF FM w kwietniu zostało wspomniane w 4318 publikacjach. To znaczący wzrost względem marca – aż o 39 proc. RMF FM pobiło tym samym wynik m.in. TVN24, „Rzeczpospolitej”, WP.pl, „Gazety Wyborczej”, Radia Zet czy TOK FM. Najczęściej cytowanym medium w Polsce był Onet.pl.
W maju br. RMF FM przeprowadził też inne, okolicznościowe akcje – 2 maja po raz kolejny zorganizowane zostało Morze Flag z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. 26 maja świętowaliśmy Dzień Matki – w akcji „Muszę Ci coś powiedzieć, Mamo” słuchacze na antenie zdradzali sekrety, latami skrywane przed mamą.