Silny wzrost w II kwartale mimo pandemii – UPC rośnie nieprzerwanie od 8 kwartałów
W II kw. 2020 r. UPC potwierdziło jakość swojej sieci i pozycję lidera szybkości internetu, zwiększając zaufanie klientów i pozyskując 4 300 nowych abonentów oraz 13 600 subskrypcji cyfrowych. W ujęciu rok do roku, UPC zyskało 26 200 klientów i 80 300 subskrypcji cyfrowych, zwiększając bazę klientów do 1 494 300, a usług cyfrowych do 3 198 200.
Najważniejsze w II kwartale:
– Kontynuacja programu #actingwithcare wspierającego klientów, pracowników i społeczności w czasie pandemii COVID19, zapewniając nieprzerwany dostęp do usług oraz dodatkowe benefity
– Wprowadzenie internetu 1 Gb/s do 3 nowych miast, poszerzając zasięg gigabitowej prędkości do ponad 2,5 miliona gospodarstw domowych w 62 miastach
– Potwierdzenie pozycji najszybszej sieci ogólnopolskiej w I półroczu certyfikatem Ookla Speed Test, rankingiem ogólnym SpeedTest oraz certyfikowanym rankingiem UKE Pro Speed Test
– Wzrost bazy klientów usług komórkowych o 6 000 do 22 200 abonentów
– Nowe innowacje produktowe – rozwiązania Chromecast i Airplay w aplikacji Horizon Go
– Rozszerzenie zasięgu sieci UPC o 20 900 nowych domostw do łącznie 3 583 400 gospodarstw domowych
“Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, w II kwartale 2020 roku nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki biznesowe, co przełożyło się na 2 lata nieprzerwanego wzrostu UPC Polska. Jestem dumny z wyjątkowego zaangażowania zespołu w zapewnienie klientom bezpieczeństwa i najwyższej jakości cyfrowych usług, w tym niezawodnego dostępu do internetu. Nasza sieć stanęła na wysokości zadania w czasie zwiększonego zapotrzebowania, zapewniając klientom najwyższą jakość, co potwierdził tytuł najszybszej sieci ogólnopolskiej UPC w niezależnych rankingach. Będziemy nadal zwiększać zasięg marki UPC, stale podnosząc satysfakcję korzystania z naszych cyfrowych usług milionom obecnych i nowych klientów w całym kraju.” – Robert Redeleanu, CEO UPC Poland
Na koniec II kwartału 1 494 300 klientów UPC Polska korzystało z 3 198 200 usług cyfrowych:
#actingwithcare podczas pandemii COVID-19
Kontynuowaliśmy program #actingwithcare, by wspierać pracowników i klientów w trakcie pandemii, zapewniając im nieprzerwany dostęp do najwyższej jakości usług oraz dodatkowe korzyści. Zaoferowaliśmy im otwarte okna dla 17 kanałów, w tym wszystkich programów dla dzieci oraz bezpłatny dostęp do bibliotek wideo na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub). Angażując się we wspieranie społeczności w potrzebie, wprowadziliśmy w naszym call center dedykowaną ścieżkę dla klientów 60+, zaoferowaliśmy bezpłatny dostęp do internetu dla nauczycieli w ramach inicjatywy Internet dla Edukacji, a także rozszerzyliśmy specjalną edycję programu UPC Future Makers, w ramach którego kolejne 2000 dzieci może zdalnie nauczyć się za darmo podstaw programowania.
Internet UPC najszybszy w Polsce
W I półroczu internet UPC był najszybszy w Polsce wśród operatorów ogólnopolskich, co potwierdziły certyfikaty Ookla i SpeedTest.pl. Zapewniliśmy również stabilność naszej sieci w okresie niespotykanego dotąd wzrostu popytu na usługi internetowe w okresie kwarantanny. W II kwartale 2020 r. liczba użytkowników internetu wzrosła o 8 900 do 1 250 200, z czego 23 700 to abonenci internetu 1 Gb/s. Liczba użytkowników modemu Connect Box, zapewniającego najlepszej jakości internet w domu, wzrosła o 4 200 w ciągu kwartału i o 77 900 rok do roku, do poziomu 731 900. Średnia prędkość, z której korzystają klienci, osiągnęła 286 Mb/s, co jest wynikiem naszych ciągłych inwestycji w sieć i rozwój produktów.
Większe możliwości cyfrowej rozrywki
Liczba abonentów telewizji wzrosła w ujęciu kwartalnym o 11 300 do 1 287 300 subskrypcji. Liczba użytkowników platformy Horizon, w porównaniu z poprzednim kwartałem, wzrosła o 6 900 do 750 200, co oznacza wyższy wynik o 55 200 rok do roku. Dodatkowo, użytkownicy platformy Horizon Go otrzymali kolejną funkcję poprawiającą komfort korzystania z bogatej oferty rozrywki telewizyjnej – przenoszenie treści z aplikacji Horizon Go bezpośrednio na urządzenia obsługujące rozwiązania Chromecast i Airplay.
UPC B2B radzi sobie dobrze w czasie pandemii
W II kwartale UPC Biznes zanotowało wzrost bazy klientów i zrealizowało założony w budżecie poziom przychodów. Koncentrowało się także na wspieraniu firm ze wszystkich sektorów w trakcie pandemii, ściślej współpracując z klientami w celu zaspokojenia ich potrzeb, a także angażując się w inicjatywy takie jak wspieramylokalnie.pl, stworzone by pomagać przedsiębiorcom w potrzebie.
Dalszy rozwój zasięgu usług cyfrowych UPC
W II kwartale UPC poszerzyło zasięg swojej sieci gigabitowej o 20 900 do łącznie 3 583 400 gospodarstw domowych, oferując nowym klientom dostęp do nielimitowanego, najszybszego internetu, najlepiej zintegrowanej cyfrowej rozrywki i usług mobilnych, wraz z najlepszą obsługą klienta. Ponadto, dzięki kolejnej umowie partnerskiej dotyczącej wykorzystania sieci powstających w ramach programu POPC, roku zasięg usług cyfrowych UPC poszerzy się w sumie o kolejne 1,7 mln gospodarstw domowych do 2023/2024.