Plakat „Sto pytań o wodę” już jutro w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”
Jaki ślad wodny zostawia przeciętny Polak? Jak na co dzień oszczędzać wodę? Co wspólnego ma wycinka drzew z suszą albo powodzią? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdą się jutro, 13 sierpnia na plakacie „Sto pytań o wodę” dołączonym do „Gazety Wyborczej”, w ramach ekologicznej akcji dziennika „JednaPlaneta.JednoŻycie”.
Przeciętny mieszkaniec Ziemi zużywa dziś 6 razy więcej wody niż 100 lat temu. Jeśli nic się nie zmieni, w ciągu najbliższych 25 lat jej zapotrzebowanie wzrośnie o 60 proc. Jednak wody wraz z eskalacją zmian klimatycznych może zabraknąć. Ponieważ jest ona niezbędna do życia wszystkim organizmom żywym, jej brak może mieć katastrofalne skutki dla nas i naszej planety. Dlatego tak ważnym jest, abyśmy nauczyli się ją oszczędzać i świadomie konsumować. Jak to robić? Chociażby gromadząc deszczówkę, pijąc kranówkę czy biorąc zimne, krótkie kąpiele. Ważne jest również, aby wiedzieć, np. ile wody dziennie powinno się pić i co dzieje się, gdy pijemy jej za mało? Czy woda z kranu jest zdrowa i jaką mamy pewność, że nie jest zanieczyszczona?
W dołączonym do czwartkowego wydania „Gazety Wyborczej” plakacie „Sto pytań o wodę” czytelnicy znajdą odpowiedzi na setkę pytań dotyczących sposobów na dbanie o siebie oraz środowisko poprzez umiarkowane używanie wody. W przygotowaniu odpowiedzi dziennikarzom pomogli specjaliści z warszawskiego MPWiK oraz Centrum wiedzy o widzie Hydropolis we Wrocławiu. Partnerem wydania plakatu jest firma Xylem Water Solutions Polska.
Plakat powstał w ramach akcji „JednaPlaneta.JednoŻycie” – cyklu artykułów „Gazety Wyborczej” dotyczących problemów klimatycznych. Od czerwca br. przez najbliższy kwartał tematem przewodnim jest woda. Dziennikarze wraz z ekspertami opowiadają o załamaniu klimatu oraz szukają rozwiązań, które pojedynczy człowiek, duża organizacja czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom, z jakimi przychodzi nam się mierzyć – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Teksty te można czytać na łamach dziennika oraz na stronie akcji Wyborcza.pl/JednaPlanetaJednoZycie. Partnerami wspierającymi projekt są: Wavin, Kompania Piwowarska oraz Xylem Water Solutions Polska.
„Gazeta Wyborcza” od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. poprzez informacje rozsyłane w cotygodniowym Newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newslettery.Prócz tego na bieżąco można śledzić informacje o aktualnych wydarzeniach w dziedzinie ochrony środowiska w internetowym wydaniu gazety – serwisie Wyborcza.pl, w zakładce dotyczącej ekologii – „Wyborcza na zielono”: Wyborcza.pl/wyborczanazielono
„Gazeta Wyborcza” wraz z dołączonym plakatem „Sto pytań o wodę” ukaże się w punktach sprzedaży prasy w czwartek, 13 sierpnia br. w cenie 4,99 zł. Wydanie wspiera autopromocja w prasie i internecie(Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz kampania w rozgłośniach radiowych Agory. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.