Internet & Gry - Reklama

Kampania Onetu #WybieramyPrawdę nagrodzona w Konkursie Effie 2020

Kampania #WybieramyPrawdę zdobyła Brązowe Effie w kategorii Kultura i rozrywka. Myślą przewodnią kampanii wizerunkowej Onetu jest wyższość prawdy nad kłamstwem w każdym wymiarze życia – relacji koleżeńskich i rodzinnych, kreowania własnego wizerunku w Internecie, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego. Na dedykowanej stronie prawda.onet.pl, znalazły się treści redakcyjne przygotowane przez dziennikarzy portalu.

 

Kluczowe dla kampanii było połączenie siły komunikacji marketingowej z działaniami redakcyjnymi. W kampanii Onet podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów, czy przebywaniem w bańce informacyjnej. Na specjalnie przygotowanej stronie Prawda.onet.pl były publikowane artykuły obejmujące rożne dziedziny życia – od prawdy i fałszu w sporcie, życiu codziennym i relacjach międzyludzkich. Na potrzeby kampanii przygotowano spoty, których bohaterowie pokazują̨ np. w mediach społecznościowych wyidealizowane obrazki z swojego życia, a inni nie mówią̨ prawdy swoim bliskim. Działania redakcyjne wspierała kampania w telewizji, radiu i w prasie oraz na nośnikach OOH i w kinach. W ramach kampanii prowadzone były również̇ działania niestandardowe: live photo, interaktywne grafiki, specjalne efekty AR do aparatu na Facebooku oraz plansze 360°.

Główną̨ grupą odbiorców kampanii #WybieramyPrawdę były kobiety i mężczyźni w wieku 30-45 lat ze średnich i dużych miast, z rodzinami, oczekujący ciągłego dostępu do informacji, z potrzebą bycia na bieżąco.

W kampanii zostały wykorzystane media własne w ramach grupy Ringier Axel Springer Polska. Wiodącym medium był Onet jako inicjator kampanii. W ramach działań codziennie pojawiały się publikacje na stronie głównej Onetu oznaczone hashtagiem akcji (#wybieramyprawde), powstał także dedykowany serwis: prawda.onet.pl oraz konkurs dla użytkowników Onetu dostępny pod adresem: wybieramyprawde.onet.pl.

Effie Awards  to największy konkurs marketingowy na świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 52 programów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *