Sport.pl podsumował POLISH ESPORT CUP 2020
Ponad 181 tys. unikalnych użytkowników, którzy wykonali ponad 286 mln interakcji, a także 1,3 mln emisji materiałów z rozgrywek. W ten sposób Sport.pl podsumował swoje działania w ramach POLISH ESPORT CUP 2020. Zawody organizowane są w ramach współpracy serwisu, organizacji esportowej PACT, marek ACTINA i SFERIS.pl.
–Esport to kierunek, w którym jako Sport.pl chcemy się rozwijać biznesowo i redakcyjnie. Pierwsze kroki w tematyce esportowej stawialiśmy jeszcze w 2019 r., a w 2020 powiedzieliśmy sobie, że chcemy być jeszcze bardziej aktywni w tym obszarze. Efekty regularnej, systematycznej pracy są już widoczne gołym okiem. Mamy ponad 20 razy więcej odwiedzin w sekcji esportowej serwisu, jeśli porównamy początek 2020 z końcem tego samego roku. Obiecujący jest także czas, jaki nasi użytkownicy spędzają z treściami na temat esportu – już o 50% dłuższy w analogicznym porównaniu –tłumaczy Mateusz Aleksandrowicz, dyrektor Sport.pl.
Dział esportowy, dostępny pod adresem e.sport.pl, jest częścią serwisu Sport.pl. Czytelnicy znajdą w nim treści poświęcone wirtualnym rozgrywkom, w tym publikowane codziennie newsy, wywiady i autorskie analizy dotyczące gier takich, jak: FIFA, Counter-Strike, Call of Duty, League of Legends czy z kategorii simracing.
POLISH ESPORT CUP 2020 był uzupełnieniem tej oferty. Sport.pl jako pierwszy serwis internetowy w Polsce zaangażował się w organizację wydarzenia dla fanów rozgrywek elektronicznych. W zeszłym roku odbyły się dwie edycje turnieju – wiosenna i jesienna.
W tej pierwszej ponad 7 tys. graczy – amatorów i półprofesjonalistów – sprawdziło swoje umiejętności w grach Counter-Strike: Global Offensive oraz w produkcji amerykańskiego studia Riot Games – VALORANT. Fani sportów elektronicznych w trakcie turnieju obejrzeli ponad 120 transmisji rozgrywek, które łącznie potrwały ponad 300 godzin.
Natomiast w jesiennej edycji POLISH ESPORT CUP 2020 uczestnicy brali udział w trzech 12-dniowych sesjach, z których powstała ponad setka transmisji o łącznej długości ponad 300 godzin. Jesienią gracze sprawdzali swoje umiejętności w trzech grach – dwóch z wiosennej edycji, do której dołączyła produkcja Assetto Corsa.
– Za nami wspaniałe przedsięwzięcie, które dzięki medialnej oprawie takich portali jak Sport.pl śledziło tysiące fanów. Wzrost oglądalności POLISH ESPORT CUP z edycji na edycję potwierdza, że dobra organizacja eventu i współpraca z doświadczonymi partnerami to przepis na sukces, za który w imieniu marki ACTINA bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym. Szczególne podziękowania kieruję też do graczy i fanów – super, że byliście z nami. To wam zawdzięczamy pełny sukces POLISH ESPORT CUP 2020 – dodaje Michał Miłkowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju Biznesu Komponentów i marki PC Actina w ACTION S.A.
Partnerami POLISH ESPORT CUP 2020 były marki: AMD, MSI, Western Digital, Creative i DELL. Sport.pl oraz Gram.pl wspierali wydarzenie medialnie, a platforma Twitch zapewniła transmisję wszystkich meczów rozegranych w ramach turnieju.
Sport.pl to jeden z największych serwisów sportowych w Polsce, także dzięki bijącym rekordy aplikacjom Sport.pl LIVE i Football LIVE. Redakcja portalu codziennie dostarcza użytkownikom najświeższych informacji sportowych z kraju i ze świata z różnych dyscyplin sportowych. Atrakcyjna forma prezentowania informacji w serwisie (multimedia, relacje na żywo) przyciągnęła w grudniu 2020 r. 4,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 51 mln odsłon (wg badania Mediapanel).